رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: آلودگی منابع آب زیرزمینی و اپیدمی بیماری‌های عفونی و دهانی دو دغدغه بسیار مهم پس از وقوع سیل است که مسئولان باید برای پیشگیری از عواقب این دو، برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۶

دکتر امین صابری‌نیا در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به آلودگی منابع آب زیرزمینی در زمان وقوع سیل، چشمه‌ها باید با دقت مورد بازبینی قرار گیرد.

وی با بیان این که فعالیت اصلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پس از وقوع سیلاب آغاز می‌شود، اظهار کرد: به دلیل تخریب زیرساخت‌های آب سالم و آلودگی منابع آب زیرزمینی، انتقال بیماری‌های عفونی و دهانی شیوع می‌یابد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با تاکید بر اهمیت توجه ویژه به مساله پدافند غیرعامل در حوادثی همچون سیل ادامه داد: باید اطلاع‌رسانی دقیق به مردم صورت گیرد تا برخی افراد سودجو نسبت به توزیع آب ناسالم میان مردم بویژه روستاییان اقدام نکنند.

صابری‌نیا گفت: همچنین باید در شرایط بحرانی، اقشار آسیب‌پذیر جامعه شامل زنان باردار، کودکان زیر پنج سال و افراد با سن بیشتر از 60 سال نسبت به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی با بیان این که هنوز از شرایط بحران خارج نشده‌ایم، افزود: استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان در سیل اخیر، متحمل بیشترین آسیب شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اضافه کرد: در جریان وقوع سیلاب‌های اخیر 9 مصدوم توسط فوریت‌های پزشکی رسیدگی و درمان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها