سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نشانی شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی شود.برای ارتباط بیشتر با ضمیمه فناوری روزنامه جام‌جم، کانال کلیک را در تلگرام به آدرس clickjamejam @دنبال کنید.
کد خبر: ۸۹۵۷۱۷

مهدی رجایی فرد از ایلام: با برنامه acronis از سیستمی تحت لینوکس، ایمیجی با پسوند tib تهیه شده است. برای اجرای ایمیج به‌صورت مجازی توسط برنامه VMware چه‌کاری باید انجام داد؟

کلیک: روش کار نسبتا ساده است و برای انجام این کار می‌توانید از دو روش کمک بگیرید.

روش اول این است که با استفاده از VMware یک ماشین مجازی (Virtual Machine) ایجاد کرده و نسخه لینوکس را روی آن نصب کنید. پس از نصب لینوکس نیز دوباره برنامه Acronis را نصب کرده و با استفاده از گزینه‌های موجود در برنامه برای بازگردانی (Restore) فایل پشتیبان، فایل ایمیج را فراخوانی کرده و اطلاعات موردنظر را بازگردانی کنید.

روش دوم که نسبتا سریع‌تر و ساده‌تر است، استفاده از دیسک راه‌انداز یا همان دیسک بوت نرم‌افزار Acronis است. شما می‌توانید در VMware یک ماشین مجازی ایجاد کنید و آن را توسط دیسک بوت Acronis بوت کنید. پس از بوت شدن دستگاه توسط این دیسک بوت می‌توانید با استفاده از گزینه‌های موجود در ابزار فراخوانی شده، فایل پشتیبان را بازگردانی کنید تا سیستم‌عامل و اطلاعات موجود در فایل پشتیبان روی رایانه مجازی شما بازنشانی شوند.

محمد حسین آرونی از جنوب تهران: چرا شرکت‌های سازنده تلفن همراه مثل سامسونگ، ال‌جی و... برای به‌روز‌رسانی گوشی‌های فروخته شده‌ خود بخصوص به‌روزرسانی اندروید، فایل به‌روزرسان را ابتدا برای یک منطقه و کشور و سپس با گذشت مدتی برای دیگر کشورها همچون ایران ارسال می‌کنند؟

کلیک: سوال جالبی مطرح کردید، زیرا این سوال ممکن است به ذهن کاربران متعددی خطور کرده باشد. ابتدا باید این نکته را یادآور شویم که به‌روزرسانی دستگاه‌های اندرویدی با توجه به تعداد زیاد کاربران، تعداد شرکت‌های تولید‌کننده این دستگاه‌ها و تنوع در مدل‌های عرضه شده به بازار، پیچیدگی‌های فنی بسیاری دارد که برای توضیح تمام موارد آن نیازمند حداقل دو صفحه از کلیک هستیم. اما در حالت کلی اندروید توسط گوگل به‌روزرسانی می‌شود و در گروه پایه سیستم‌عامل در اختیار شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های هوشمند قرار می‌گیرد. هرکدام از این شرکت‌ها پیش از این ممکن است شخصی‌سازی‌های متعددی را روی نسخه قبلی سیستم‌عامل اعمال کرده و برای سازگارپذیری بیشتر سیستم‌عامل قبلی با دستگاه هوشمند خود مجبور به اعمال تغییراتی در آن نیز شده باشند. پس کاملا واضح است به محض انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل نمی‌توانند آن را با محصولات پیشین خود هماهنگ کرده و گاهی نیز برای فروش بیشتر محصولات جدید این به‌روزرسانی را به برخی کشورها محدود کرده یا اصلا آن را ارائه نمی‌کنند.

دیگر موارد قابل توجه در محدودیت به‌روزرسانی در مناطق مختلف نیز ناشی از بازار هدف، فروش محصولات جدید در آن منطقه و سازگار بودن یا نبودن محصولات ارائه شده در آن منطقه است. همان‌طور که می‌دانید برخی دستگاه‌های هوشمند دارای نسخه‌های ساخت متعددی است که این نسخه‌های ساخت مربوط به تولید در کشورهای مختلف است و گاهی موجب می‌شود برخی قطعات سخت‌افزاری در محصولات تولیدی تفاوت‌هایی داشته یا سیستم‌عامل باتوجه به اپراتور موجود در کشور مقصد دستگاه تولیدی دارای تغییراتی باشد. تمام این تغییرات، محدودیت‌های سخت‌افزاری و... موجب می‌شود فایل به‌روزرسان برای برخی مناطق انتشار یافته و برای برخی دیگر این کار صورت نگیرد. البته ممکن است برخی کاربران برای دریافت سریع‌تر این به‌روزرسانی، نسخه ارائه شده برای دیگر مناطق را روی دستگاه خود نصب کنند، اما انجام این کار نیز ممکن است در مواردی مشکلاتی همچون بوت نشدن دستگاه، مشکل در تایپ، مشکل در عکاسی یا فیلمبرداری و... را به همراه داشته باشد که براحتی با بررسی مشکلات کاربران در به‌روزرسانی‌های غیر‌رسمی این موارد را مشاهده خواهید کرد.

محمدیار برنداف از تهران: مشکلی که مدتی است برای من پیش آمده این است که بازی‌هایی که لپ‌تاپم قبلا براحتی اجرا می‌کرد، حالا با مشکل مواجه شده‌اند و از همان شروع بازی با لگ زیادی همراه هستند به‌طوری‌که اصلا نمی‌توان بازی را ادامه داد. مثلا بازی The Amazing Spider Man 2 را که قبلا براحتی بازی می‌کردم اصلا نمی‌توان بازی کرد. از زمان شروع بازی پردازشگر مرکزی (CPU) به میزان صد درصد اشغال شده و نمی‌دانم این مشکل چرا ایجاد شده و روش رفع آن چیست؟

سوال دیگرم این است که موقع نصب درایور کارت گرافیک، وسط مراحل نصب یکباره تصویر می‌رود و بعد از چند دقیقه که رایانه در همان حالت مانده است، خود به خود خاموش می‌شود و مجبورم دوباره آن را روشن کنم و پس از روشن شدن مجدد نیز درایور نصب نشده است. لپ‌تاپ من
مدل
Dell Vostro 1520 با چهار گیگابایت حافظه رم و گرافیک NVIDIA 9300 است.

کلیک:مشکل شما می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، اما هرچه باشد، هر دو بخش از سوال شما با یکدیگر مرتبط بوده و رفع آن می‌تواند موجب رفع هر دو مشکل شود.

اولین نکته در رفع این مشکل توجه به نصب صحیح درایور کارت گرافیک است. متاسفانه نسخه سیستم‌عامل مورد استفاده را ذکر نکردید و نمی‌توانیم لینک دانلود آخرین نسخه از درایور کارت گرافیک را در اختیار شما قرار دهیم، اما توصیه می‌کنیم به سایت رسمی Dell مراجعه کرده و پس از جست‌وجوی لپ‌تاپ خود، ضمن انتخاب سیستم‌عامل‌های پشتیبانی شده توسط لپ‌تاپ، درایور گرافیک مورد نظر را دانلود و روی دستگاه نصب کنید. چنانچه عملیات نصب با موفقیت همراه باشد به احتمال زیاد مشکل اجرای بازی‌ها نیز حل می‌شود.

در غیر این‌صورت چنانچه درایور صحیح را انتخاب کرده و حین نصب با مشکل مواجه باشید ممکن است مشکلی نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در دستگاه شما وجود داشته باشد که تشخیص آن نیازمند بررسی بیشتر و گاهی سعی و خطاست. (برای تشخیص عیوب سخت‌افزاری باید به مراکز تعمیر تخصصی لپ‌تاپ مراجعه کنید)

این مشکل می‌تواند ناشی از نصب یک نرم‌افزار و بروز ناهماهنگی در رایانه باشد یا ممکن است سخت‌افزار دستگاه شما با مشکلاتی مواجه شده باشد که این مشکلات هنگام انجام پردازش‌های سنگین گرافیکی نمود پیدا می‌کند. نکته‌ای که ‌باید به آن توجه داشته باشید نصب سیستم‌عامل سازگار با لپ‌تاپ است. به‌عبارت دقیق‌تر دستگاه شما با ویندوزهای اکس‌پی، ویستا و 7 سازگار است و این احتمال وجود دارد که نصب نسخه‌های جدیدتر ویندوز همچون ویندوز 1/8 یا 10 با مشکلات مطرح شده و مشکلاتی دیگر از این قبیل همراه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها