اعتیاد به گرفتن تصاویر موسوم به سلفی و انتشار آنها در شبکه‌های اجتماعی، روابط میان انسان‌ها را تضعیف می‌کند.
کد خبر: ۸۹۵۶۶۲

به گزارش پرس.تی.وی، با پیدایش گوشی‌های هوشمند دوربین دار، گرفتن و ارسال تصاویر سلفی در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، اپیدمی و فراگیر شده است به طوری که حتی مراسم تدفین رهبران ملی نیز از این روند در امان نیستند، اما آیا نوعی سقوط روانی در جریان است؟ پژوهش جدید دانشگاه ایالت فلوریدا نشان می‌دهد افراد خودشیفته که از وضع ظاهری خود رضایت بیشتری دارند، سلفی‌های بیشتری در اینستاگرام بارگذاری می‌کنند که در حقیقت می‌توان آن را نوعی خودنمایی دانست.

اما از سوی دیگر، این افراد در روابط عاشقانه‌ خود مشکلات بیشتری را تجربه می‌کنند، از جمله بحث و جدل حسادت‌آمیز درباره توجهی که دیگران به تصاویر آنلاین آنها نشان می‌دهند، بنا بر این، آیا سلفی‌های اینستاگرام در روابط عاطفی تاثیر منفی دارد؟ محققان پژوهش اخیر، احتمال می‌دهند وقتی یک نفر پیوسته سلفی‌های جذاب خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، نفر دیگر ممکن است احساس حسادت یا خطر کند. این مساله ممکن است به نوعی باعث نظارت و پیگیری افراطی وی از بازخوردها در صفحه اینستاگرام دیگری شود، به طوری که آنها حتی بر توجه دیگران و استقبال فالوورها از تصاویر تمرکز می‌کنند و این روند آنها را بیش از پیش دلخور و عصبی می‌کند. این روند به طور بالقوه به برخوردهای بزرگ‌تر، خیانت و جدایی منجر می‌شود.

در پژوهش‌های دیگر نیز تاثیر شبکه‌های اجتماعی در احساس نا امنی، حسادت و نارضایتی در روابط عاشقانه افراد اثبات شده است. بیگانگی و احساس انزوا در افراد از تاثیرات مخرب دیگری است که ارسال تصاویر سلفی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند. افرادی که به سلفی گرفتن اعتیاد پیدا کرده‌اند در روابط با طرف مقابل، صمیمیت و حمایت کمتری از خود نشان می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها