روزانه 5/2 میلیون سفر؛ ‌این آمار رفت و آمد شهروندان در شهر زیرزمینی مترو است. آماری که با توجه به افتتاح صدمین ایستگاه مترو و گسترش این شبکه زیرزمینی،‌پیش‌بینی می‌کنیم که روند تصاعدی هم داشته باشد. در نتیجه ضرورت توجه به ایجاد فضاهایی برای مادر و کودک در فضای گسترده مترو بیش از پیش احساس می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۱
سرمایه‌گذاری روی کودکان آینده شهر

مجموعه مترو با درک احساس نیاز خانواده‌ها مخصوصا مادرانی که با فرزندانشان به مترو می‌آیند و مسیری طولانی را از کرج تا تهران یا از جنوب تا شمال شهر طی می‌کنند، به این نتیجه رسید که در ابتدا در ایستگاه‌های تقاطعی مانند، امام خمینی(ره)، صادقیه، حضرت ولیعصر(ع) و ترمینال جنوب، فضاهایی را بطور اختصاصی برای آرامش و آسایش مادران و فرزندان در نظر بگیرد و با این‌که مدت زمان زیادی از افتتاح این اتاق‌ها نمی‌گذرد، اما به طور میانگین در ماه 140 تا 160 نفر از این اتاق‌ها استفاده می‌کنند. با این حال نکته‌ای که از ابتدا مدنظر معاونت فرهنگی مترو به عنوان متولی انجام در مجموعه مترو بوده است، این بوده که علاوه بر ایجاد زیبایی‌ها و جذابیت‌های بصری برای مادران و کودکان‌، به ابعاد فرهنگی ماجرا هم توجه کنیم. درنتیجه در این اتاق‌ها بروشورهایی تدارک دیده‌ایم درخصوص تربیت فرزندان. آداب برخورد با فرزند و... حتی ارتباط ما با این مادران قطع نمی‌شود، در صورت تمایل از آنها شماره تماس و آدرس می‌گیریم و محصولات فرهنگی در ارتباط با تربیت فرزند را به مناسبت‌های مختلف برای آنها پست می‌کنیم. چون بحث ما اینجا این است که با این کار روی کودک سرمایه‌گذاری می‌کنیم زیرا این آموزش‌ها، از طریق والدین در کودک هم نهادینه می‌شود و برای آینده کشورمان مفید است. نگاه ما هم این است که در سال 95، تعداد اتاق‌های مادر و کودک را به ده عدد برسانیم و پیش‌بینی می‌کنیم اتاق بعدی بیستم فروردین ماه امسال افتتاح شود.

محمدصائبی

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها