استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه سالانه 12.5 میلیون کودک در جهان جان خود را از دست می‌دهند، گفت: بیشترین آمار مرگ و میر کودکان مربوط به کشورهای جهان سوم و به علت بیماری‌های عفونی است.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۳
بیماری‌های عفونی بیشترین علت مرگ و میر کودکان

به گزارش جام جم آنلاین ، عباس مؤمن‌زاده در یازدهمین همایش انجمن علمی پزشکان عفونی کودکان ایران و هفتمین بزرگداشت استاد احمد سیادتی، اظهار داشت: مرحوم سیادتی یکی از پیشکسوتان بزرگ و مطرح در حوزه کودکان بود و علاقه‌ داشت، واکسن هپاتیت B از راه سرمی در ایران تولید شود. ایشان نگران گرفتاری ناشی از ایدز در کشور بود و آرزو داشت واکسن هپاتیت هرچه سریعتر در ایران تهیه و تولید شود.

عضو هیأت رئیسه یازدهمین همایش سالانه انجمن علمی پزشکان عفونی کودکان ایران، گفت: مرحوم سیادتی می‌گفت: «من آماده‌ام که اول واکسن هپاتیت را به من تزریق کنند تا در صورت عدم مشکل برای کودکان تجویز شود

وی با اشاره به اینکه انسان در ابتدا و انتهای زندگی بیشتر از هر زمانی در معرض بیماری‌های عفونی است، افزود: در کودکی به دلیل ناقص بودن سیستم ایمنی و در کهولت سن به دلیل از کار افتادگی سیستم ایمنی بیماری‌های عفونی سلامت افراد را تهدید می‌کنند.

فوق‌تخصص عفونی کودکان ادامه داد: برای پیشگیری از بیماری‌های عفونی و از کارافتادگی سیستم ایمنی در دوران کهن‌سالی نسبت به کودکی اقدامات کمتری می‌توان انجام داد، ولی در طب اطفال با پیشگیری، بهداشت کودکان، واکسن،‌شناخت بیماری‌ها و به‌روز بودن پزشکان اطفال می‌توان اقدامات گسترده‌ای جهت پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری‌های عفونی انجام داد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: سالانه 12.5 میلیون کودک جان خود را از دست می‌دهند که بیشترین آمار آن مربوط به کشورهای جهان سوم و به علت بیماری‌های عفونی است.

مؤمن‌زاده گفت: پزشکان باید با مهارت لازم اقداماتی انجام دهند تا از مرگ و میر کودکان به دلیل بیماری‌های عفونی جلوگیری شود؛ خوشبختانه ایران کشوری پیشرو در کنترل بیماری‌های عفونی بوده و واکسیناسیون کشوری نیز به روز است.

عضو هیأت رئیسه یازدهمین همایش سالانه انجمن علمی پزشکان عفونی کودکان ایران با اشاره به اینکه اکنون فلج اطفال و سرخک در ایران ریشه‌کن شده، عنوان کرد: چندی پیش واکسنی در جهان تولید شده که حدود یک میلیون تومان قیمت آن بود و وزیر بهداشت آقای هاشمی گفتند این واکسن را در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار دهیم.

مومن‌زاده خاطر نشان کرد: در قدیم کودکان به دلیل عفونت گوش و حلق فوت می‌کردند، ولی در حال حاضر پزشکان با علاقه و دلسوزی همچنین علم و دانش فراوان مانع از مرگ و میر کودکان می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها