بر اساس نتایج یک نظرسنجی‌ جدید

آمریکاییها خواهان تایید برجام در کنگره هستند

دولت آمریکا به تلاش خود برای تضمین اکثریت در کنگره به منظور تصویب توافقنامه هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهد. جمهوریخواهان در مقابل برای ناکام گذاشتن تصویب این توافقنامه تلاش می کنند و به دنبال راضی کردن شماری از اعضای دموکرات کنگره هستند تا به توافقنامه در رای گیری که تا هفدهم ماه آینده انجام خواهد شد، رای منفی بدهند.
کد خبر: ۸۳۰۰۴۲
جدال جمهوریخواهان و دموکرات‌های کنگره بر سر برجام

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، دولت آمریکا به طور جدی تلاش می‌کند تا حمایت مناسب در کنگره را برای توافقنامه هسته‌ای با ایران بدست آورد که هدف از آن جلوگیری از دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای در برابر لغو تحریم‌ها علیه تهران است. دو مجلس نمایندگان و سنا که جمهوریخواهان در آن اکثریت دارند در سه هفته آینده باید رای گیری درباره توافقنامه هسته‌ای با ایران را انجام دهد. رد شدن این توافقنامه در سنا و مجلس نمایندگان به رای نیمی از اعضای آنها به اضافه یک، نیاز دارد که کارشکنی در اجرای توافقنامه خواهد بود و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نخواهد توانست بیشتر تحریم‌های این کشور علیه ایران را لغو کند.

در ادامه این گزارش آمده است: اوباما در این شرایط از حق وتوی خود در برابر تصمیم کنگره استفاده خواهد کرد. بی اثر کردن وتوی رئیس جمهور به آرای دو سوم اعضای کنگره نیاز دارد که بدون آرای یازده نفر از هفده سناتور دموکراتی که هنوز موضع خود را درباره توافقنامه هسته ای با ایران اعلام نکرده اند، امکان پذیر نخواهد بود. در سایه تلاش های دو طرف در داخل کنگره و خارج آن برای جلب حمایت ها در مخالفت یا موافقت با این توافقنامه، حدود دویست افسر و فرمانده بلند پایه بازنشسته آمریکایی در نامه‌ای به کنگره از اعضای آن خواستند تا این توافقنامه با ایران را رد کنند.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل در مقاله‌ای که روز پنج شنبه منتشر شد، تاکید کرد رد این توافقنامه باعث انزوای دیپلماتیک آمریکا خواهد شد و قدرت آن را برای تحقق دیگر اهدافش در سیاست خارجی کاهش خواهد داد.

پاور گفت دیپلمات‌های کشورهای عضو سازمان ملل همانطور که رقابت های جام جهانی فوتبال را دنبال می کنند، بحث های داغ در کنگره درباره این توافقنامه را پیگیری می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها