تحلیل سرلشکر صفوی از آینده منطقه:

آمریکا تا سال 2030 آل سعود را حذف می کند

نقش آمریکا در تهاجم عربستان به یمن پررنگ‌تر می‌شود

طبق یک گزارش، آمریکا تعداد کارکنان نظامی خود را که در زمینه «ارائه اطلاعات، مهمات و سوختگیری هوایی» حملات هوایی عربستان به یمن فعالیت می‌کنند، بیش از دو برابر کرده است.
کد خبر: ۸۲۷۵۵۲

به گزارش پرس تی‌وی به نقل از لس‌آنجلس تایمز، تعداد مشاوران آمریکایی که در مراکز عملیات نظامی مشترک در عربستان سعودی و بحرین فعالیت می‌کنند از 20 به 45 نفر افزایش یافته است.

علاوه بر این، ناوهای جنگی آمریکا نیز به تقویت محاصره دریایی خلیج عدن و جنوب دریای عرب کمک کرده‌اند. مقامات آمریکایی تاکید می‌کنند این محاصره به منظور جلوگیری از ارسال تسلیحات برای مبارزان انصارالله صورت می‌گیرد. با این حال گروه‌های حقوق بشری می‌گویند این محاصره از ورود اقلام ضروری و اولیه نظیر مواد غذایی و سوخت به یمن جلوگیری کرده است.

عربستان سعودی حمله نظامی به یمن را از ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل آغاز کرد. این تهاجم در تلاش برای تضعیف جنبش مردمی انصارالله حوثی صورت گرفت که عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور سابق و متواری یمن را به ترک کشور وادار کرده بود.

یک تیم عملیاتی ویژه آمریکا که برای جمع‌آوری اطلاعات و اجرای حملات پهپادی در جنوب یمن در پایگاه هوایی العند، بزرگ‌ترین پایگاه هوایی یمن مستقر شده بود، نیز ماه مارس در پیشروی مبارزان انصارالله از این منطقه بیرون رانده شد.

مقامات آمریکایی هفته گذشته گفتند تا زمان بازگشت هادی به قدرت این تیم را به یمن بازنمی‌گردانند.

این در حالی است که اوضاع انسانی در یمن بحرانی شده است و بسیاری از سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی درصدد هستند به منظور تامین اقلام پزشکی و بشردوستانه برای مردم این کشور مسیری امن برای ورود به یمن بیابند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در گزارشی اعلام کرد در حملات هوایی عربستان بیشتر مناطق پرجمعیتی که هیچ هدف نظامی مشخصی در نزدیکی آنها قرار ندارد هدف قرار می‌گیرند که «انبوهی از تلفات غیرنظامیان» را در پی دارد.

طبق اعلام سازمان ملل از زمان آغاز تهاجم عربستان به یمن تاکنون بیش از 4300 نفر کشته و بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر نیز وادار به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد در جریان حملات عربستان سعودی و متحدانش به یمن حدود یکهزار کودک کشته و زخمی شده‌اند. براساس این گزارش، در پنج ماه اخیر ۴۰۰ کودک کشته و ۶۰۰ کودک دیگر نیز مجروح شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها