رئیس سازمان صداوسیما در سخنان دیروز خود در جمع مدیران رسانه ملی، از نبرد نوین رسانه‌ای در شرایط جدید سخن گفت، اما ماهیت و نتایج این نبرد رسانه‌ای در شرایط جدید یعنی شرایط بعد از برجام چیست و چه الزاماتی دارد؟ آنچه مسلم است امپراتوری رسانه‌ای غرب در تلاش خواهد بود، این گونه القا کند که با توجه به جمع‌بندی مذاکرات، میان ایران و شش کشور، رفتار منطقه‌ای ایران نیز به سمت تغییر خواهد رفت.
کد خبر: ۸۲۳۲۸۳

مقامات 1+5 از همان ساعات اولیه جمع‌بندی وین در یک خط تبلیغاتی واحد اظهار امیدواری کردند که جمع بندی وین منجر به نقش مثبت ایران در منطقه خواهد شد. منظور این کشورها از نقش مثبت، تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران به سمت رفتار منطقه‌ای غرب و توقف حمایت از خط مقاومت در منطقه است. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام در عید فطر با هوشیاری کامل پرده از این خط تبلیغاتی خطرناک برداشتند و تاکید کردند که این جمع بندی بر رفتار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران هیچ تغییری بوجود نخواهد آورد و حمایت از خط مقاومت و مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی با قوت و قدرت بیشتر در دستور کار ایران خواهد بود.

محور دیگری که جریان رسانه‌ای غرب در دستور کار خود دارد، القای تغییر رفتار آمریکا و نیز تلقین این مطلب است که آمریکا دیگر آن آمریکای شیطان بزرگ نیست و باید نوع رفتار ایران و آمریکا تغییر کند. رهبرمعظم انقلاب اسلامی بار دیگر،با هوشیاری کامل این نیرنگ رسانه‌ای را گوشزد کردند و از آن با تعبیر «بعضی می‌خواهند چهره آمریکا را بزک کنند» یاد کردند.

محور سومی که در دستور کار رسانه‌های غربی قراردارد، القای تغییر رویکرد استکبارستیزی نظام اسلامی و تغییر تدریجی دراصول آن است. رهبر معظم انقلاب اسلامی این خط بسیار خطرناک را با سخنان روشنگرانه خود در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل برملا کردند و با بازخوانی اصول بنیادین، حرکت امام و نظام اسلامی را استکبارستیزی خواندند و این امر را از اصول تغییر ناپذیر انقلاب اسلامی برشمردند. شرایط امروز، دوران پرچالش نبرد نوین رسانه‌ای است؛ نبردی که هوشیاری دوچندان و گرفتار نشدن در فضاسازی رسانه‌ای غرب را طلب می‌کند.

سیدمهرداد سیدمهدی

رئیس خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها