یک نوزاد کوچولو می‌تواند زندگی‌تان را پر از شادی کند، اما پذیرش مسئولیت هم کار راحتی نیست. اگر می‌خواهید صاحب فرزند شوید، هر هفته با ما همراه باشید. از اولین گام تا تولد فرزندتان با شما خواهیم بود.
کد خبر: ۸۱۹۵۴۶

کم نیستند خانم‌هایی که در طول بارداری و پس از زایمان دچار ریزش مو می‌شوند. ریزش مو در این دوران اتفاقی طبیعی است که به دنبال تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود و میزان آن در خانم‌های مختلف متفاوت است. البته تا حدی می‌توان از ریزش موی دوران بارداری و زایمان پیشگیری کرد؛ مثلا مصرف مواد غذایی حاوی آهن و روی (تخم‌مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، انواع مغزها، سبزی‌های که برگ سبز تیره دارند و...) و همچنین گروه شیر و لبنیات که منابع غنی کلسیم و منیزیم و پروتئین به حساب می‌آیند در پیشگیری از ریزش مو یا کم شدن شدت آن موثرند. حالا اگر خانمی نتواند قند موجود در شیر یا همان لاکتوز را تحمل کند باید سراغ دیگر مواد لبنی برود و در صورت صلاح پزشک به طور روزانه مکمل کلسیم مصرف کند تا هم نیازهای بدنش تامین شود و هم جلوی ریزش موی دوران بارداری را بگیرد.

از ویتامین‌های گروه B غافل نشوید

یکی از راهکارهای درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B زیاد است که در گروه ویتامین‌های B، ویتامین B6 و بیوتین اهمیت خاصی دارند. بیوتین ویتامینی است که در بسیاری از محصولات تقویت‌کننده مو یافت می‌شود تا جلوی ریزش مو را بگیرد چون یکی از مهم‌ترین عوارض کمبود بیوتین، ریزش موهاست. آیا می‌دانید منابع غذایی غنی از ویتامین B6 و بیوتین کدامند؟ باید گفت موز، تخمه آفتابگردان، ماهی، مرغ، جوانه گندم، آلو، گوشت قرمز، غلات سبوس‌دار، سبوس گندم و... ازجمله این مواد غذایی هستند.

بفرمایید امگا

تحقیقات زیادی نشان می‌دهند اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 رابطه مستقیمی با سلامت مو دارند و خانم‌هایی که این نوع اسیدهای چرب را کمتر مصرف می‌کنند یا اصلا مصرف نمی‌کنند 50 درصد بیشتر دچار خشکی و شکنندگی مو و همچنین خارش و ریزش مو می‌شوند. پس در دوران بارداری مصرف غذاهای دریایی، تخم‌مرغ، آووکادو، روغن سویا و کانولا، جوانه گندم، روغن گردو، روغن تخم کتان یا پنبه، روغن ماهی، روغن ذرت، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان و در صورت توصیه پزشک مکمل‌های حاوی امگا را به سبد غذایی روزانه‌تان اضافه کنید.

زایمان و ریزش مو

علت ریزش موها پس از زایمان باز هم به تغییرات هورمونی برمی‌گردد و زمان شروع آن معمولا دو هفته بعد از زایمان و اوج ریزش موها در ماه دوم و سوم و پس از تولد نوزاد است که معمولا تا پایان شش تا هشت ماهگی هم ادامه دارد. البته میزان ریزش موها در همه خانم‌ها یکسان نیست؛ مثلا خانمی با ریزش 100 تار مو در طول روز مواجه است در حالی که خانم دیگری سه تا چهار برابر این تعداد را تجربه می‌کند. حتی ممکن است به واسطه شیردهی بدن دچار کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل آهن، روی، کلسیم و منیزیم شده باشد که با انجام آزمایش‌های لازم و تجویز مکمل‌های مورد نیاز توسط پزشک مشکل ریزش مو حل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها