عضو دفتر سیاسی انصارالله در گفتگو با جام جم آنلاین؛

اعراب شاهد قدرت، حماسه و دفاع ما از خاک و ناموسمان باشند

عربستان که ائتلافی خودخوانده را علیه جنبش انصارالله آغاز کرده بود، همچنان تاسیسات شهری و مراکز صنعتی و خانه‌های مسکونی مردم مظلوم یمن را بمباران هوایی و موشکی می‌کند. این در حالی است که عربستان تاکنون به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده است. منابع خبری می‌گویند تاکنون 70 درصد زیرساخت‌های بهداشتی در یمن بر اثر بمباران هواپیماهای تجاوزگر ریاض فلج شده و بیش از 70 بیمارستان، درمانگاه و مرکز پزشکی و بیش از 125 واحد بهداشتی به طور مستقیم توسط متجاوزان عربستانی ویران شده است.
کد خبر: ۸۱۷۱۴۹

هشدارهای مکرر

در همین حال سازمان‌های امدادی هشدار می‌دهند که تلفات ناشی از کمبود سوخت ـ که محاصره یمن از سوی عربستان و دیگر کشورهای متجاوز باعث آن شده است ـ می‌تواند به مراتب از تلفات ناشی از حملات هوایی بیشتر باشد. موسسه امدادی آکسفام گزارش داده است که کمبود سوخت ناشی از درگیری و منع واردات، تهیه مواد غذایی، آب و تامین خدمات بهداشتی را برای بخش اعظم جمعیت یمن مختل کرده است. براساس اعلام نهاد وابسته به سازمان ملل با عنوان «هماهنگی برای نجات جان انسان‌ها»، از زمان تشدید درگیری یمن در پایان ماه مارس (فروردین) تنها یک‌پنجم سوخت مورد نیاز یمن وارد این کشور شده است. نبود سوخت همچنین بر روند تامین غذا و آب نیز تاثیر گذاشته و باعث شده که یک میلیون و 800 هزار کودک در معرض خطر اسهال قرار بگیرند، علاوه بر این 400 هزار کودک یمنی نیز دچار سوءتغذیه حاد هستند و 120 هزار کودک یمنی در صورت تامین نشدن آب سالم، خدمات بهداشتی و تغذیه لازم می‌میرند.

در این میان سازمان استاندارد یمن، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل را نیز متهم به ارسال مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده برای مردم این کشور کرده است. خبرگزاری یمنی سبا نیز گزارش داد برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل یکشنبه گذشته دو کشتی حامل 3300 تن آرد سفید که تاریخ استفاده آن به اتمام رسیده و از اردن ارسال شده بود، به بندر الحدیده در غرب یمن رسید.

ابراز ناامیدی سازمان ملل

وزارت بهداشت یمن می‌گوید به علت بمباران‌های عربستان خدمات بهداشتی در 11 استان کاملا قطع شده است. کمیته عالی انقلابی یمن نیز در واکنش به بمباران‌های عربستان سعودی پس از آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل، از تمامی اتباع یمنی در کشورهای خارجی خواست تا دست به تظاهرات در اعتراض به این نقض متعدد آتش‌بس بزنند. اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن نیز یک بار دیگر از طرف‌های درگیر در این کشور خواست تا به آتش‌بس موقتی که قرار بود جمعه گذشته آغاز شود، احترام بگذارند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ضمن ابراز تاسف درباره عدم پایبندی به آتش‌بس در یمن تاکید کرد علی‌رغم ادامه حملات هوایی، علی‌رغم درگیری‌ها، همکاران ما و شریکان آنها توانسته‌اند برخی کمک‌های انسانی را به مردم یمن برسانند. از سوی دیگر عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر نیز در دیدار با خالد بحاح، معاون رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن در قاهره با یادآوری این‌که شکست گفت‌وگوهای سیاسی و طولانی شدن بحران یمن منجر به افزایش خطر تروریسم می‌شود، گفت این امر به نفع گروه‌های تروریستی مانند القاعده در یمن است.

بمب‌های خوشه‌ای

رژیم سعودی به‌رغم آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل، افراد بی‌گناه و غیرنظامی را حتی با سلاح‌های ممنوعه هدف قرار می‌دهد . شبکه خبری «راشا تودی» روز گذشته با اشاره به خریدهای انبوه تسلیحاتی کشورهای خاورمیانه بویژه عربستان از آمریکا نوشت: ایالات متحده بمب‌های خوشه‌ای را در اختیار عربستان و امارات قرار داده و با هر بار استفاده از این بمب‌ها در یمن، تمامی موجودات زنده حاضر در محل انفجار کشته می‌شوند. این رسانه روسی گزارش داد که عربستان سعودی سال گذشته 80 میلیارد دلار برای خرید سلاح هزینه کرده است.

با وجود اقدامات وحشیانه عربستان علیه مردم یمن، یمنی‌ها هرگز از مواضع خود کوتاه نیامده و برای بازپس‌گیری مناطق مختلف این کشور همچنان مقاومت می‌کنند. در همین رابطه پایگاه خبری اخبارالساعه امارات با اشاره به تصمیم یمنی‌ها برای بازپس گرفتن استان نجران از عربستان نوشت یمنی‌ها پلاک‌های خودروهای خود را با اسم نجران طراحی و روی خودروها نصب کرده‌اند، به امید این‌که بزودی این استان به دست جنبش انصارالله بازپس گرفته و به یمن ضمیمه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها