معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم:

رونق گردشگری دریایی در قشم ؛ 14 روز بدون ویزا

سواحل جنوب ایران، یکی از ظرفیت‌های بزرگ گردشگری است که می‌توان با راه‌اندازی گردشگری دریایی در آن، علاوه بر درآمدزایی بالا، سهمی نیز در توسعه گردشگری داشت، در حالی که تاکنون از این ظرفیت استفاده‌ای نشده است. در این میان، خوزستان با داشتن ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی یکی از محروم‌ترین استان‌ها در بخش گردشگری دریایی در کشور است، زیرا این استان به دلیل قرار گرفتن در کانون جنگ تحمیلی هشت ‌ساله، بسیاری از زیرساخت‌های گردشگری دریایی خود را از دست داده است.
کد خبر: ۸۱۲۴۱۴

عضو هیات ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری جدی نمایندگان خوزستان برای احیای صنعت گردشگر دریایی گفت: یکی از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در استان خوزستان و افزایش نشاط و شادابی مردم استان که از نداشتن مناطق تفریحی مناسب همواره در رنج هستند، توجه به احیای سواحل مهجورمانده استان است.

سیدشریف حسینی افزود: برای احیای سواحل خوزستان، علاوه بر ایجاد مکان‌های اقامتی و راه‌اندازی تورهای تفریحی با کشتی‌های کوچک قایق و لنج می‌توان به برگزاری تورهای غواصی، تورهای دیدن تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها و مشاهده لاک‌پشت‌های عظیم‌الجثه، برگزاری مسابقات ورزشی آبی، فروش صنایع‌دستی پرواز بادبادک‌ها، جشنواره‌های ساخت مجسمه‌های شنی و نقاشی غروب دریا، والیبال ساحلی و ماهیگیری اقدام کرد.

سواحل در اختیار دستگاه‌های حقوقی است

وی همچنین درخصوص نبود هیچ ساحلی از خلیج‌ فارس برای مردم خوزستان گفت: متأسفانه در خوزستان اغلب سواحل در تصرف دستگاه‌های حقوقی است و از این بابت مردم خوزستان حسرت دیدن سواحل زیبای خلیج‌ فارس را دارند. نبود اسکله تفریحی و گردشگری با هدف پهلوگیری شناورهای مسافربری در دریا در شهرهای ساحلی خوزستان نیز از مشکلاتی است که گردشگری دریا در خوزستان را با چالش مواجه کرده است.

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان نیز در این باره گفت: اکنون بسیاری از مردم ایران برای یک‌شب ماندن در کشتی یا کنار ساحل دریا حاضر هستند به دیگر کشورهای جهان بخصوص کشورهای حوزه خلیج‌فارس سفر کنند و متحمل هزینه‌های فراوانی شوند. این در حالی است که ما در کشور خود سواحل فراوانی داریم که می‌توانیم با احداث برخی امکانات تفریحی و اقامتی و همچنین ایجاد یک فضای ایمن و سالم برای خانواده‌های ایرانی با هزینه‌ای اندک، چنین موقعیتی برای استفاده از سواحل را برای آنها به ارمغان آوریم.

قاسم منصور آل‌کثیر به زیبایی‌های گردشگری دریایی در خلیج ‌فارس نیز اشاره کرد و افزود: سواحل خلیج‌ فارس با قرار گرفتن در منطقه‌ حاره‌ای و گرم کره زمین و همجواری با چهار استان بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان یکی از زیباترین پدیده‌های دریایی جهان را داراست. وجود جزایر زیبا و زیستگاه‌های بسیاری از پرندگان مهاجر، گونه‌های دریایی منحصربه‌فرد و مرجان‌های دریایی پتانسیل بسیار بالایی برای گردشگری دریایی دارد، اما به‌رغم این ظرفیت‌های پنهان و آشکار تنها در منطقه‌ محدودی از جزیره‌ کیش فعالیت‌های مرتبط با گردشگری دریایی و ساحلی رونق دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها