اگر نگاهی به گذشته رژیم صهیونیستی بیندازیم، درمی‏یابیم این رژیم همواره در منطقه خاورمیانه دست به کشتار مردم بی‏گناه فلسطین زده، عملیات خرابکارانه علیه همسایگان خود داشته و رعب و وحشت در منطقه ایجاد کرده است. این اقدامات با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی، شین بت و موساد صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۰۸۸۲۱
کارگران چینی، جاسوس رژیم صهیونیستی

آخرین گزارش‌ها نیز حکایت از تلاش صهیونیست‌ها برای استخدام کارگران چینی به عنوان جاسوس دارد که پیش از این به عنوان نیروی کار در اراضی اشغالی به منظور ساخت و ساز شهرک‌های صهیونیست‌نشین مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

هنگام تأسیس دولت عبری تعداد مأموران اطلاعاتی و امنیتی آن ۱۸۴ نفر بود. این افراد در آن زمان به دستور مقامات نظامی، یک یگان نظامی موسوم به شین بت وابسته به رژیم صهیونیستی تشکیل دادند. شین بت خلاصه کلمه «خدمت به امنیت» است. یسر هرئیل از زمان شکلگیری این سازمان تا سال ۱۹۵۲ رئیس آن بود و بعدها به ریاست موساد نیز رسید.

شین بت در دهه اول شکلگیری رژیم صهیونیستی مراقب تحرکات دشمنان حزب کار که تا سال۱۹۷۷ بر اسرائیل حکومت میکرد، بود. حزب کار در این سالهای طولانی توانست شین بت را به یک سازمان اسطورهای ‏برای حمایت از رژیم صهیونیستی مقابل توطئه‏های داخلی و جاسوسان شوروی و فداییان عرب که با پشت سر گذاشتن سیم ‏های خاردار وارد سرزمین‏های اشغالی میشدند، تبدیل کند.

فعالیت‏های شین بت کاملا سری بود و حتی مردم اسم رئیس آن را هم نمی‏‏‏‏دانستند و سال‏ها ‏تحت نظارت و مسئولیت‏‏‏ دفتر نخست وزیر فعالیت می‏کرد. کلمه شین بت اندک اندک خود را به شاباک تغییر داد. شاباک به معنی امنیت عمومی یا شین بت عمومی است. بعد از رسوایی مأموران شاباک در پرونده «اتوبوس ۳۰۰» در سال ۱۹۸۶، آبراهام شالوم، رئیس آن استعفا داد.

در همین رابطه ریچارد سیلورشتاین، وبلاگنویس اسرائیلی در مقالهای تحت عنوان «استخدام جاسوسان چینی از سوی رژیم صهیونیستی» به آخرین اقدامات شین بت علیه دولت چین پرداخته است. نیویورک تایمز نیز در گزارشی تحت عنوان شاباک جاسوسان چینی استخدام میکند مینویسد کارگران چینی در اردوگاه خود خارج از تل آویو در شرایط اسفناک زندگی میکنند.

دولت چین ضمن محکومکردن شهرکسازی صهیونیستها در اراضی اشغالی فلسطین در عین حال اعتراض خود را به طرح رژیم صهیونیستی برای استخدام دهها هزار کارگر چینی به منظور ساخت و ساز شهرکهای جدید در کرانه باختری اعلام کرده است. در همین رابطه پکن از امضای قراردادی در خصوص استخدام شهروندانش در طرح شهرکسازی در کرانه باختری خودداری کرده است. پکن در صورتی قرارداد حضور کارگران در سرزمینهای اشغالی را امضا میکند که کارگرانش برای همکاری درطرح شهرکسازی رژیم صهیونیستی استخدام نشوند.

به گزارش هاآرتص، رژیم صهیونیستی مدتهاست این قرارداد را پیگیری میکند و حاضر به پذیرش این درخواست پکن نیست، اما وزیر اقتصاد جدید رژیم صهیونیستی سرعت شهرکسازی را بالا برده تا با افزایش قیمت خانهها مقابله کند. در این شرایط امضای این قرارداد ضروری است. رژیم صهیونیستی قراردادهای مشابهی با تایلند، سریلانکا، رومانی و مولداوی برای تامین کارگران امضا کرده است. در طرح وزیر دارایی جدید رژیم صهیونیستی آمده که اسرائیل در پی وارد کردن 15 هزار کارگر چینی به اراضی اشغالی و پرداخت سالانه 90 میلیون دلار به دولت چین است. بسیاری از این مبالغ به دولت محلی در چین پرداخت میشود که محل سکونت کارگران چینی بوده است.ارائه این طرح نقض آشکار حقوق بشر و همچنین کارگران چینی عنوان شده، چرا که بیش از 30 هزار دلار به حامیان این طرح پرداخت میشود. این در حالی است که پیش از ارائه این طرح شرکتهای خصوصی هم در اسرائیل و هم در چین بر روند استخدام کارگران نظارت داشتند. در طرح جدید اسرائیل که با اتهاماتی همچون قاچاق انسان مواجه است، با کارگران همچون برده رفتار میکند.

ریچارد سیلورشتاین در مقاله اش مینویسد یک منبع امنیتی اسرائیلی به من گفته شین بت کارگران چینی را به عنوان جاسوس استخدام میکند و در این طرح موفق عمل کرده است. این وبلاگنویس اسرائیلی در ادامه خاطر نشان میکند این ادعا را نمیپذیرم زیرا کارگران چینی نمیتوانند به زبان عبری صحبت کنند و با فرهنگ اسرائیل آشنا نیستند. البته اگر آموزشهای لازم را دیده باشند، شاید بتوانند تجهیزات جاسوسی را در مکانهایی جاسازی کنند.به نوشته ریچارد سیلورشتاین، یکی دیگر از دلایل مخالفت چین با استخدام کارگرانش در اسرائیل این است که این جاسوسها احتمالا به چین باز میگردند و برای اسرائیل جاسوسی میکنند. انتظار میرود اسرائیل از جاسوسانش بخواهد اطلاعات لازم درباره تجهیزات نظامی و تسلیحات چین را در اختیارشان بگذارد. ریچارد سیلورشتاین در ادامه مینویسد مشخص نیست جاسوسان شاباک این اطلاعات را چگونه به دست میآورند، اما در عالم جاسوسی هیچ چیز غیر ممکن نیست.

شیوههای جیمزباندی

ایهاب الحسین سخنگوی وزارت کشور دولت خودگردان فلسطین نیز در این رابطه میگوید: سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) برای خبرچینی از غزه از سایت اینترنتی فیسبوک جاسوس استخدام میکند و بسیاری از ساکنان غزه به دلیل ناآگاهی از طریق این پایگاه اینترنتی درباره تمام مشکلات خود و در مورد شرایط مختلف منطقه سخن میگویند

دولت چین ضمن محکوم‌کردن شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین در عین حال اعتراض خود را به طرح رژیم صهیونیستی برای استخدام ده‌ها هزار کارگر چینی به منظور ساخت و ساز شهرک‌های جدید در کرانه باختری اعلام کرده است. در همین رابطه پکن از امضای قراردادی در خصوص استخدام شهروندانش در طرح شهرک‌سازی در کرانه باختری خودداری کرده است. پکن در صورتی قرارداد حضور کارگران در سرزمین‌های اشغالی را امضا می‌کند که کارگرانش برای همکاری درطرح شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی استخدام نشوند.

.

وی میافزاید: بعد از این اقدام است که دستگاههای جاسوسی اسرائیل از طریق تلفن یا پست الکترونیک یا از طریق یکی از مزدوران خود با این افراد تماس میگیرند و از این اطلاعات برای فریب و فشار بر آنها استفاده کرده و آنها را به جاسوسی برای اسرائیل وادار میکنند.

رونن برگمن، یک کارشناس سیاسی صهیونیست و نویسنده «جنگ مخفی اسرائیل در ایران» میگوید زیر نظر داشتن شبکههای اجتماعی در اینترنت حداقل کاری است که باید از سرویس اطلاعاتی هر کشور انتظار داشت. به گفته وی، اسرائیل از اطلاعات شخصی که به میزان زیادی در اینترنت یافت میشود برای شناسایی افرادی استفاده میکند که احتمال دارد به این رژیم کمک کنند.

برگمن مدعی است: اگر 50 سال دیگر پروندههای مخفی شین بت، سرویس جاسوسی اسرائیل و همچنین سازمان اطلاعاتی ارتش این رژیم را باز کنیم، متوجه میشویم تجهیزات جاسوسی اسرائیل از دستگاههایی که در فیلمهای تخیلی جیمز باند استفاده میشود، بسیار محیرالعقولتر است. این کارشناس صهیونیست در عین حال تاکید دارد: سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل در حال حاضر بر این اعتقادند که استفاده از اطلاعات شخصی به دست آمده از اینترنت برای تحت فشار قرار دادن افرادی که احتمالا آمادگی خبرچینی دارند، روش موثری نیست.

چند ماه پیش بود که هزاران شهرکنشین صهیونیست نامهای دریافت کردند که در آن آمده بود «بر اساس اطلاعات موجود در بایگانی ما شما برای انجام امور در واحدهای مختلف شین بت، مناسب و توانمند شناخته شده‌‌اید.» پس از دریافت این چند هزار نامه، نامه دیگری خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشته شد و از وی پرسیدند که چرا سازمانهای امنیتی به جمع‌‌آوری اطلاعات در خصوص شهروندانی روی آوردهاند که به هیچ اقدام ضدامنیتی مظنون نبودهاند.

پرا لرنر ، معاون پارلمانی نتانیاهو پاسخ داد که شین بت به جمعآوری اطلاعات روی نیاورده و این خود دانشگاهها بوده‌‌اند که اطلاعات را به شین بت دادهاند. در همین رابطه هاآرتص با اشاره به جاسوسی دانشگاههای این رژیم از دانشجویان خودی مینویسد دانشگاههای اسرائیل، اطلاعات فردی و تماسی فارغ‌‌التحصیلان را به سازمان امنیت داخلی یعنی شین بت میدهند تا شین بت بتواند برای جذب نیرو از فارغ‌‌التحصیلان دانشگاهی استفاده کند.

معصومه زارع‌‌/‌‌ گروه بینالملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها