روزنامه خندان

قیرها و قیف ها

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۸۰۸۵۹۸
قیرها و قیف ها

سیاست روز : قیرها و قیف ها

سرمربی تیم‌ملی: انتخاب هواپیمای بوئینگ برای جابجایی بازیکنان در شان تیم ملی ایران نیست.
با توجه به این اظهارنظر کدام یک از گزینه‌های زیر در شان "ملت ایران" است؟
الف) حذف در مرحله مقدماتی جام جهانی فقط با یک امتیاز
ب) باخت به تیم‌ملی عراق و حذف از مسابقات جام ملت‌های آسیا
ج) باخت به بحرین در مقدماتی انتخابی جام جهانی
د) حضور شبانه‌روزی بازیکنان تیم‌ملی در خیابان‌های جردن، آرایشگاه‌ها و مراکز "تاتو" و شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام

برادر حداد‌عادل: بنده می‌دانم که برخی از مدیران دولت قبل تصمیم گرفته‌اند که توانایی‌ها و تجارب خود را در خدمت انقلاب قرار دهند.
کدام یک از گزینه‌های زیر از "برخی مدیران دولت قبل" محسوب می‌شوند؟
الف) میم - ه
ب) الف - ر - م
ج) میم - الف
د) ح - ر - ب

مدیرکل گردشگری استان تهران: اعتقاد ما این است، هر جایی از مسیر کار دچار مشکل شد و مردم اذیت شدند باید اصلاح اتفاق افتد.
به نظر شما اصلاحات را از کجا باید آغاز کرد؟
الف) تعداد قیف‌ها را زیاد کنند.
ب) تعداد بشکه‌های قیر را زیاد کنند.
ج) تعداد مسئولان امور قیر و قیف و حلق را زیاد کنند.
د) تعداد توپولوف‌ها و اسکانیاها را زیاد کنند.

قانون: آثمونا، آثمونا

در نمایشگاه ازدواج آسمانی، مبل 50 میلیونی برای فروش وجود داشت.
گفته بودند هدف از برگزاری این نمایشگاه، کمک به زوج‌های جوان برای خرید جهیزیه ارزان قیمت است، اما دوستانی که به آنجا سر زدند گزارش دادند مبل 50 میلیونی برای فروش وجود داشته است. ضمنا قرار بوده تخفیف ویژه هم بدهند که شاهدان عینی گفتند منظور از تخفیف ویژه همان تخفیفی بود که شما می‌توانی بیرون از نمایشگاه آسمانی در فروشگاه هم بگیری، البته اگر کسی بتواند به این مهم دست یابد. به قول مادر سیندرلا «اگه بتونه!»
این طور که از شواهد و قرائن برمی‌آید ازدواج با آنچه ما تصور می‌کردیم تفاوت دارد و منظور اصلی از چنین عبارتی، ازدواجی است که با قیمت‌های بالا و رو به آسمان شکل گیرد. یعنی قیمت‌هایی که از فرط بالابودن به آسمان رسیده‌اند درحال شوخی با ابرها هستند. شما فکر می‌کنید برای چنین ازدواجی، غیر از مبلمان چه چیزهای دیگری لازم است؟ در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:
مراسم ازدواج: یک مراسم ازدواج در یک باغ یا یک تالار برگزار می‌شود که هزینه آن برای هر مهمان حداقل 50 هزار تومان می‌شود. یعنی اگر عروس و داماد ، نفری 100 مهمان با خودشان بیاورند، می‌شود 200 ضربدر 50 هزار تومان، یعنی 10 میلیون تومان. تازه شانس بیاورید یکی از اقوام تعدادشان غیر استاندارد نباشد. این فقط پول تالار است؛ پول عکاس و گل و کیک و ماشین و آرایشگاه و غیره را هم که اضافه کنی، رو به آسمان بودنش را قشنگ می‌شود حس و از پوست جذب کرد.
خانه: اگر احیانا والدین یک زوج، خانه‌ای برای فرزندشان مهیا نکرده باشند، عمرا یک زوج جوان بتوانند خودشان خانه بخرند. (منظورم خودمان هستیم ها، نه زوج‌های ریچکیدز) در نتیجه باید یک جا اجاره کنند که این روزها صاحبخانه‌های رو به آسمان از پول پیش گذشته و مثل چی اجاره می‌خواهند. مبلغ اجاره بها در شهر تهران هم این روزها از یک میلیون شروع می‌شود به بالا؛ به آسمونا، آثمونا، آثمونا.
کار: شما چگونه باید از پس این هزینه‌های رو به آسمان برآیید؟ پایه حقوق 600 هزار تومان است. یعنی اگر هم داماد سر کار باشد و هم عروس (بگذریم از اینکه درستش این است که خانم باید در خانه کار کند و خودش را برای آوردن و تربیت فرزندان آماده کند)، می‌شود یک و دویست که معلوم نیست به کجا می‌رسد. خلاصه اگر ریچکیدز بودید ازدواج کنید و لذتش را ببرید ولی اگر نبودید، بدانید که آسمان‌ها در انتظار شما هستند و جا هم برای همه هست. پس به سمت جشنواره ازدواج آسمانی بشتابید. همین امروز اقدام کنید.‌

شرق: اثبات علمی نتیجه تحریم‌ها ضربدر منفی ‌مثبت مذاکرات

به مناسبت اینکه به حسن روحانی ایراد می‌گیرند که همه‌چیز را به تحریم ربط می‌دهد و تحریم به هیچ‌چیزی ربطی ندارد و خارجی‌ها اگر می‌دانستند تحریم هیچ تأثیری روی ما نمی‌گذارد، خودشان را سنگ روی یخ نمی‌کردند و الان هم حسن روحانی و تیم مذاکره‌کننده دارند الکی وقت خودشان و مردم را تلف می‌کنند چون تحریم کشک است و باید با تغییر استراتژی مذاکرات و بازگشت به روش مذاکره گروه قبلی که مرتب به طرف مقابل می‌گفتند برو کشکت را بساب و البته طرف مقابل هم که منکوب و میخکوب این استدلال منطقی در مذاکره می‌شد و می‌رفت کشکش را می‌سابید و قطع‌نامه جدید می‌داد، ما تصمیم گرفتیم امروز ثابت کنیم این حرف که دولت روحانی نباید همه‌چیز را حتی آب خوردن مردم را به تحریم ربط دهد، حرف درستی است یا نه: اگر اقتصاد را a و کشاورزی را b و صنعت را c در نظر بگیریم، داریم: a + b + c = x که x می‌دانیم کاملا مجهول است و چیزی که کاملا مجهول است، مشخص است که وضعیت زندگی فردی است. از طرفی اگر مفهوم کلی جامعه را d و امید اجتماعی را e در نظر بگیریم، داریم: De = ٢x یعنی اگر حال مردم خوب باشد و وضع معاش و اقتصادشان خوب باشد باهاش کنار می‌آیند.
همچنین می‌دانیم تحریم هیچ تأثیری در هیچ‌چیزی ندارد پس تحریم را معادل (٠) در نظر می‌گیریم؛ یعنی:
a + b + c * de * (٠) = x*٢x * (٠) = ٣x *(٠)
از طرفی می‌دانیم صفر خیلی ضایع است و ضربدر هر چیزی بشود نتیجه می‌شود هیچی. یعنی ٣x٠ مساوی است با ٠ یعنی ٣x٠ = ٠ یعنی
اقتصاد + کشاورزی + صنعت * جامعه * مسائل اجتماعی * تحریم = ٠
پس ثابت شد تحریم هیچی نیست حتی اگر نتیجه‌اش برای ما هیچی باشد. اما دانشمندان معتقدند دلواپسی بار منفی دارد. پس اگر ما دلواپسان را به معادلات بالا اضافه کنیم، می‌شود:
(٠)b + c * de * (٠) = x*٢x * (٠) = -٣x * + -
که حالا چه نتیجه + هیچی باشد چه – هیچی، تأثیری در هیچی نمی‌کند. پس ثابت شد دولت حسن روحانی و تیم مذاکره‌کننده دلیلی ندارد این‌قدر وقت الکی بگذارند و چه + چه- هیچی به هیچی و کاچی هم بهتر از هیچی. پس بهتر است جای این کارها برگردیم به دوران تحریم و قطع‌نامه‌دان و در تولید کاچی خودکفا شویم. خلاص.

کیهان: مقصر!

گفت: چرا این مدعیان اصلاحات و روزنامه‌های زنجیره‌ای، چپ می‌روند و راست می‌نشینند و به منتقدان بد و بیراه می‌گویند؟!
گفتم: این هم یک نوع خاص از احترام به منتقدان است!
گفت: اگر پاسخ منطقی و روشنی دارند، ارائه کنند، دیگر چرا ناسزا تحویل می‌دهند؟!
گفتم: ظاهرا از اینکه در بسیاری از برنامه‌ها موفق نبوده‌اند عصبانی هستند.
گفت: خب! باید در برنامه‌هایشان تجدیدنظر کنند. عدم‌موفقیت آنها به منتقدان چه ربطی دارد؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می‌گفت؛ برخی از این تزریقاتی‌ها یک جوری به آدم‌ آمپول می‌زنند که انگار نصف گرفتاری‌های زندگیشان تقصیر ماست!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها