دو ساختمان پنج و سه طبقه آموزش و پرورش، 108 مدرسه و مجتمع آموزشی و هفت زیرساخت آموزشی از جمله سه دفتر آموزش و پرورش در استان های تعز، عمران و صعده، سه دانشکده و دو دانشسرای عالی در استان اب و دانشسرای پرورشی استان عمران و مرکز سواد آموزی استان صعده در تجاوز به یمن آسیب دیده یا ویران شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش یمن گفت: این گزارش ها فقط نشان دهنده بخش کوچکی از تخریب ها و آسیب های وارد شده به اماکن و زیرساخت های آموزشی است.
عبدالله الحامدی در گفت و گو با خبرگزاری رسمی یمن (سبا) افزود: این گزارش ها به تخریب گسترده مدارس و تاسیسات آموزشی نیز اشاره ندارد و من اطمینان دارم که فقط تعداد مدارس تخریب شده بسیار بیشتر از آمار ارایه شده است.
وی اظهار کرد: گروه های میدانی مرکزی و محلی به دلیل ادامه تجاوزها و بمباران هوایی و نایاب شدن سوخت و کاهش بودجه قادر نیستند به مناطق بمباران شده نزدیک شوند.
الحامدی افزود: مهمترین دلیل بر ادعای بیشتر بودن حجم تخریب مدارس، ویرانی مدارس پایتخت است و اگر ما مدارس را تعطیل نکرده بودیم اکنون شاهد کشتار و قتل عام دانش آموزان بودیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: متجاوزان نه تنها زیربناها و تاسیسات عمومی و خصوصی ملت بلکه هر منبعی که شعاعی برای روشن کردن راه نسل های آینده بود و آن ها را به سلاح علم مجهز می کرد نیز تخریب کردند.
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.
رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچکدام از خواسته های خود نرسیده است.(مهر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد