فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد

دستگیری ۷۲۳ مجرم سایبری

اینترنت یک بازار جهانی است که هر فرد در هر نقطه جهان از طریق آن می‌تواند به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کند. برای استفاده از این فناوری بهتر است، قبل از هر اقدامی فرهنگ استفاده و خطرات آن به شهروندان آموزش داده شود تا آنها دچار تضاد فرهنگی نشده و از خطراتی که در کمین آنهاست آگاه شوند.
کد خبر: ۸۰۲۲۴۳
جرایم سایبری در سایه غفلت کاربران

فناوری خوب است، به شرط این که از آن در زمینه ‌های مناسب استفاده شود نه این که باعث سوءاستفاده و بروز مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و نیز ضربه زدن به کانون خانواده‌ها شود. متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش روز افزون جرایم اینترنتی بوده‌ایم.

از جمله این جرایم می‌توان به کلاهبرداری در فضای مجازی، انتشار تصاویر خصوصی افراد به قصد اخاذی و حتی سایت‌های غیر مجاز و غیر قانونی دوست‌یابی و همسریابی اشاره کرد که باعث بروز مشکلاتی عدیده در جامعه شده است.

این سایت‌های مجرمانه مال، جان و موقعیت خانواده‌ها ر ا به خطر انداخته است . مردم باید آگاهی لازم در ارتباط با وقوع چنین جرایمی را داشته باشند و بدانند بروز چنین حوادثی چقدر برایشان سخت و زیان‌آور خواهد بود و در مقابل، اگر در این زمینه آموزش‌های لازم را ببینند، کمتر شاهد چنین اتفاقات تلخی خواهند بود.

متاسفانه کاربران براحتی به افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند اعتماد کرده و اطلاعات شخصی و حتی کاری خود ر ا در اختیار آنها قرار می‌دهند که همین موضوع می‌تواند باعث شود افراد سودجو و مجرمان سایبری نقشه‌های خود ر ا برای اخاذی، کلاهبرداری و حتی سوءاستفاده‌های مختلف، اجرایی کنند بنابراین نقش رسانه‌ها بویژه تلویزیون برای آگاهی دادن به مردم در جهت پیشگیری از وقوع این جرایم بسیار حائز اهمیت است.

در این زمینه دست‌اندرکاران باید برنامه‌هایی را با این محوریت تولید کنند و مردم را با شگردهای مجرمان سایبری و راه‌های مقابله با آن آشنا کنند.

علاوه بر اینها مسئولان قضایی نیز در جهت پیشگیری باید مجازات مجرمان سایبری را تشدید کنند تا آنها بدانند تاوان سنگینی را باید بپردازند.

دکتر مصطفی اقلیما - رئیس انجمن مددکاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها