رئیس قوه قضاییه، جنایت گروه‌های تروریستی و خشونتگرا به نام اسلام و علیه مردم مسلمان منطقه با حمایت گروه‌های استکباری و حامیان منطقه‌ای را یادآور گروه خوارج در صدر اسلام دانست و گفت: جنایت‌های متعدد این گروه‌ها به نام اسلام و علیه مردم بیگناه نشان می‌دهد که گویا خوارج جدیدی در دنیای اسلام شکل گرفته است.
کد خبر: ۸۰۰۲۲۸
خوارج جدیددنیای اسلام

به گزارش روابط‌عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی به تحرکات اخیر جبهه مقاومت و تلاش دشمنان این جبهه برای متوقف کردن پیروزی‌های آن اشاره کرد و افزود: متاسفیم که دشمنان اسلام و مدعیان دفاع از حقوق‌بشر و مخالف با تروریسم با ملتی می‌جنگند که به تعیین سرنوشت خود بدون دخالت بیگانگان تمایل دارند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: دشمنان جبهه مقاومت از هیچ گونه کمکی به تروریست‌های منطقه دریغ نمی‌کنند و کارشان به جایی رسیده که افراد را با شعارها و وعده‌ای توخالی از جاهای مختلف دنیا جمع می‌کنند، طوری که ظاهرا خوارج جدیدی به راه انداخته‌اند که به نام اسلام و جهاد اسلامی مرتکب هرگونه جنایتی می‌شوند.

آیت‌الله جوادی‌آملی: گرفتاری اصلی ما فضای حقیقی است نه مجازی

آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار اسدالله دهناد، سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت: ما گرفتار فضای حقیقی هستیم نه فضای مجازی. در جایی که اندیشه و فکر وجود داشته باشد، حقیقت وجود دارد.به گزارش مرکز خبر حوزه، وی با بیان این که در جامعه بشری، در بسیاری از عرصه‌های علمی و اخلاقی تنزل وجود داشته است، افزود: این که هر ساله چند همایش برای بیماری‌های مشترک انسان و دام برگزار می‌کنند، نشان‌دهنده این مساله است؛ مگر می‌شود انسان و دام بیماری مشترکی داشته باشند؟

آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: زیرمیزی و روی میزی مرض است. کسی که همسر دارد و به دیگران نگاه می‌کند، مریض است. اینها مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ما باید حقیقت پذیر، حقیقت‌مند و حق‌مدار باشیم ؛ متاسفانه بسیاری از افراد شخص محور یا حزب و جناح محورند.

آیت‌الله جوادی‌آملی، وجود چنین مساله‌ای را موجبات بروز مشکلات جدی در جامعه دانست و گفت: اگر کسی حق‌مدار و حق‌محور بود، وقتی بازنشسته شد، آبرومند بازنشسته می‌شود؛ باید جلوی بروز انحرافات اخلاقی در عرصه خدمت‌رسانی را گرفت.

رایزنی‌های عراقچی و اشمید در وین

دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای به منظور ادامه نگارش پیش‌نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بعد ازظهر دیروز در هتل کوبورگ وین از سرگرفته شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این دور از گفت‌وگوها، سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته‌ای حضور دارد، شرکت دارند.

همزمان نشست کارشناسی نیز در هتل کوبورگ وین در حال برگزاری است.در این دور از مذاکرات که تا فردا ادامه می‌یابد معاونان و مدیران سیاسی وزرای خارجه کشورهای 1+5 در وین حضور ندارند و نشست‌ها بین عراقچی، تخت‌روانچی و هلگا اشمید برگزار می‌شود.ایران و 1+5، 10 تیر را آخرین مهلت برای امضای توافق نهایی تعیین کرده‌اند.

«آقا محسن» با لباس سپاه

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که از چندی قبل اخباری درباره بازگشتش به سپاه پاسداران مطرح شده بود، دیروز در مراسم میثاق پاسداری دانشگاه امام حسین(ع)، پس از 18 سال با یونیفورم نظامی سپاه پاسداران حاضر شد.رضایی اخیرا اعلام کرده بود بنا به تغییرات امنیتی و دفاعی منطقه و در جهت افزایش اقتدار دفاعی کشور، قصد دارد تجربه و دانش نظامی‌اش را برای تربیت فرماندهان جوان انتقال دهد.به گزارش سایت محسن رضایی، در پی این اعلام آمادگی و با موافقت فرمانده کل قوا، وی دیروز با لباس نظامی در مراسم میثاق پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) در جمع فرماندهان عالی‌رتبه حاضر در جایگاه، حضور یافت.

بی‌اطلاعی افخم از سفر هیات طالبان

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در واکنش به برخی اخبار مبنی بر سفر هیاتی از طالبان افغانستان به ایران و در پاسخ به این که این سفر با هماهنگی کدام نهاد انجام شده است، گفت: ما در جریان چنین خبری نیستیم.به گزارش مهر، افخم افزود: البته بنده خبر را دیدم و باید پیگیری کنیم و ببینیم منابعی که خبر را منتشر کرده اند با چه اطلاعاتی این کار را انجام داده‌اند. در روزهای گذشته اخباری مبنی بر سفر هیاتی از طالبان افغانستان به تهران منتشر شده بود.

پشت‌پرده خرید هواپیمایی ترک توسط زنجانی

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از خرید شرکت هواپیمایی «اونور ایر» ترکیه از سوی بابک زنجانی و فروش مجدد آن به صاحب اولیه‌اش به حدود نصف قیمت خبر داد.سیدجلال ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خبری که روزنامه «وطن» چاپ ترکیه در این باره منتشر کرده است، گفت: ترک‌ها این شرکت هواپیمایی (onur Air) را سال 2013 به قیمت 250 میلیون دلار به «قدرت تنجل» تاجر ترک و «مهدی شمس» تاجری که در دبی زندگی می‌کند و تبعه انگلستان است، فروختند اما بعد از آن اخباری منتشر شد مبنی بر این که خریدار واقعی این شرکت، بابک زنجانی صاحب شرکت هواپیمایی قشم بوده است که البته با تکذیب زنجانی و شمس روبه‌رو شد.

وی افزود: البته بعد از آن اعلام شد شرکت هواپیمایی اونور ایر که 1600 پرسنل و 32 فروند هواپیما دارد و به 14 نقطه در داخل و پنج نقطه در خارج از ترکیه پرواز می‌کند، به قیمت 105 میلیون دلار از طرف ترک‌ها مجددا خریداری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها