بررسی خصوصی کردن مدارس در گفت‌وگوی ویژه خبری

کیفیت آموزش با واگذاری مدارس پایین می آید

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح واگذاری مدارس دولتی گفت: در بازدیدهای میدانی مشخص شد اجرای این طرح کیفیت آموزش را در مدارس کاهش می دهد.
کد خبر: ۷۹۸۰۰۴
کیفیت آموزش با واگذاری مدارس پایین می آید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ قاسم جعفری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه واگذاری مدارس با فراخوان محدود در مناطق آموزش و پرورش انجام شده است افزود: باید مناقصه و اطلاع رسانی عمومی در این زمینه انجام می شد.

جعفری گفت: پولی که مؤسسات آموزشی غیردولتی از آموزش و پرورش دریافت کرده اند بیشتر از مبلغی است که به معلمان پرداخت می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات: واگذاری مدارس دولتی به تعلیم و تربیت کشور آسیب جبران ناپذیری می زند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در این برنامه با بیان اینکه واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی به تعلیم و تربیت کشور آسیب جبران ناپذیری می زند گفت: مؤسسات غیردولتی برای تکمیل کادر آموزشی خود با قانون کار، معلم استخدام می کند که حقوق پایه برای آنها 670 هزار تومان است.

عطاء‌الله سلطانی صبور افزود: امکان ندارد معلمانی که با این روش استخدام می شوند برای چند سال این وضع را تحمل کنند.

وی گفت: اکنون آموزش و پرورش اعلام می کند 50 هزار نفر کمبود نیرو دارد اما در عین حال 58 هزار نیرو مازاد بر ظرفیت دارد.

سلطانی صبور اضافه کرد: در بازدید از این مدارس مشخص شد مؤسساتی که تا پیش از این مدرسه ساز بوده اند اکنون می خواهند مدرسه داری کنند.

وی افزود: با بررسی مدارک مشخص شد سهم مؤسسات آموزشی غیردولتی در این طرح 15 درصد است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قانونی در مجلس برای جلوگیری از واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی تا پایان برنامه پنجم توسعه تصویب شده است.

سلطانی صبور افزود: قانون بودجه سال 93 به آموزش و پرورش اجازه می دهد از مدارس غیردولتی خرید خدمت و کمبودهایش را از این مدارس جبران کند اما این وزارتخانه بجای خرید خدمت، مدارس را واگذار کرده است.

زینی وند نماینده وزارت آموزش و پرورش : این واگذاریها مشکلات آموزش و پرورش را حل می کند

مجتبی زینی وند نماینده وزارت آموزش و پرورش نیز در این برنامه گفت: آنچه که درباره واگذاری مدارس دولتی به مؤسسات آموزشی غیر دولتی روی داده است بر اساس ماده 22 قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه اجرایی دولت در این زمینه است.

وی افزود: آموزش و پرورش فقط صندلی خالی را از مدارس غیردولتی برای فرستادن دانش آموزان از مدارس دولتی متراکم به مدارس غیردولتی خریداری کرده است.

زینی وند با بیان اینکه برخی از واگذاریها بر اساس قانون نیاز به برگزاری مناقصه ندارد گفت: این واگذاریها مشکلات آموزش و پرورش را حل می کند.

خانم گُرد معاون وزیر و رئیس بخش مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش نیز در این برنامه گفت: در همه نشستها و بخشنامه های آموزش و پرورش تأکید شده است که مدارسی که به بخش غیردولتی واگذار شده اند نباید هیچ مبلغی را دریافت کنند.

وی گفت: اکنون بخش خصوصی یک میلیون و 300 هزار دانش آموز را آموزش می دهد و واگذاری مدارس دولتی به بخش غیردولتی کیفیت آموزش را ارتقا می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها