رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در گفت و گو با جام جم آنلاین:

استقبال خوب قطری ها از میوه های ایرانی/ قیمت میوه در عمده فروشی ها نزولی است/مرجوع شدن میوه کذب است

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس ۱۲۰۰ محموله هندوانه صادراتی ایران را برگرداندند.
کد خبر: ۷۹۷۸۱۱
۱۲۰۰ تن هندوانه صادراتی برگشت خورد

سید رضا نورانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه در هفته های گذشته محموله هندوانه صادراتی ایران به امارات و قطر به علت وجود مشکلاتی در کیفیت ظاهری روی آب معطل مانده بود ، افزود: هندوانه امسال به علت طغیان نوعی آفت به لحاظ ظاهری شرایط مطلوبی ندارد و سوراخ های کوچک و بزرگ روی پوست هندوانه صادراتی قابل مشهود است ، این محموله به علت بی توجهی سازمان حفظ نباتات و رتبه بندی نامناسب راهی امارات و قطر شد که به علت ظاهر نامناسب و برخی شایعات در خصوص آلوده بودن اجازه ورود به کشورها را دریافت نکرد و روی لنج ها معطل ماند.

وی گفت: سلامت هندوانه ها از لحاظ آلودگی به مواد شیمیایی مورد آزمایش قرار گرفت که ثابت شد هیچ مشکلی ندارد اما چون ظاهر مطلوبی نداشت و کیفیت خارج از استانداردهای جهانی بود، محموله 1200 تنی به ایران بازگردانده شد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران افزود: بخشی از محموله هندوانه صادراتی که در حال فاسدشدن بود ، در دریا تخلیه شد.

نورانی با انتقاد از عملکرد سازمان حفظ نباتات در نظارت بر محموله صادراتی هندوانه و تاخیر این سازمان در مبارزه با آفت تصریح کرد: این مسائل سبب شد بازار مناسب و با ثبات هندوانه و خربزه ایران متزلزل شود.

صادرات فله ای باید متوقف شود

وی با تاکید بر اینکه باید صادرات فله ای متوقف شود ، افزود: اتحادیه های کشاورزی با صادرات فله ای موافق نیست و نباید هندوانه و خربزه در لنج های قدیمی که شرایط مناسبی برای صادرات ندارند و کیفیت محصول صادراتی را تهدید می کند ، به بازارهای هدف ارسال شود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران درباره آینده صادرات هندوانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: پس از مذاکرات و رفت و آمدهای نمایندگان بخش خصوصی ممنوعیت صادرات هندوانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس و امارات برداشته شد و امروز یک محموله هندوانه با لنج با رعایت شرایط و استاندارد به امارات صادر شد.

نورانی افزود: متاسفانه در اطلاعیه برخی از شرکت های تعاونی کشور قطر اعلام شد که میوه ایرانی توزیع نشود و این در حالی است که بازار این کشورها به مصرف میوه صادراتی ایران علاقه مند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها