با خودتان روراست باشید

با خود روراست بودن، یعنی مطابق آنچه که هستید و باور دارید عمل کنید. اگر خودتان را کاملا بشناسید و دوست داشته باشید می‌توانید بدون زحمت طبق اعتقاد خودتان زندگی کنید. در واقع اگر کسی با خودش روراست نباشد، نمی‌تواند در قبال دیگران هم این‌گونه رفتار کند.
کد خبر: ۷۷۱۳۲۹
با خودتان روراست باشید

خود و خواسته‌هایتان را با شهامت بپذیرید و سعی نکنید کسی باشید که دیگری می‌خواهد. بسیاری از مردم بویژه جوان‌ها تصور می‌کنند برای محبوب بودن باید کارهایی را که دیگران از آنها توقع دارند، انجام دهند، اما اگر در زندگی چنین رویه‌ای را در پیش گیرید، هرگز نمی‌توانید از خودتان راضی و خشنود باشید و در انتها سرگردان باقی می‌مانید. زمانی می‌توانید نسبت به خود احساس احترام کنید که خود واقعی‌تان باشید و هرگاه احترام خود را حفظ کردید، می‌توانید از ناحیه دیگران نیز احترام ببینید. چند روش به شما کمک می‌کند تا با خودتان روراست باشید:

1ـ دوستی‌های باارزش

سعی کنید با کسانی دوست باشید که شما را بدون قید و شرط دوست داشته باشند. شما هم با آنها رفتار صادقانه‌ای در پیش بگیرید. در این نوع دوستی‌ها شما مجبور نمی‌شوید، چیزی غیر از خود واقعی‌تان باشید.

2ـ توجه نکردن

مدام به حرف‌ها و افکار دیگران نسبت به خودتان توجه نشان ندهید و وقتی به موضوعی کاملا ایمان دارید و معتقد هستید به سبب سخنان دیگران از آن دست نکشید. اگر قرار باشد مدام به دنبال حرف‌های این و آن باشید، هرگز نمی‌توانید از ایده‌های خود پیروی کنید و حتی ثبات روحی‌تان را از دست خواهید داد.

3ـ یادداشت خاطرات

نوشتن خاطرات روزانه، بهترین روش برای در تماس بودن با وجود خودتان است و در این مواقع است که می‌توانید خود و احساس‌تان را بهتر درک کرده و بشناسید. درست مانند این است که با خودتان به گفت‌وگو نشسته‌اید و نقاط تاریک ذهن‌ خود را روشن می‌کنید.

4ـ احساس مسئولیت

درباره زندگی‌تان احساس مسئولیت کنید. این رفتار باعث افزایش عزت نفس در شما می‌شود و می‌دانید که هر اتفاقی هم بیفتد، شما مسئول اعمال‌ خود خواهید بود. سپس به مرور احساس می‌کنید زندگی‌تان متعلق به خودتان است و می‌توانید هرطور که دوست دارید، با آن رفتار کنید.

5ـ دید روشن

سعی کنید بدانید می‌خواهید در زندگی‌تان چگونه فردی باشید. چه شغلی را دوست دارید و می‌خواهید چگونه زندگی کنید. وقتی نسبت به زندگی، دید روشن و درک بالایی داشته باشید، می‌توانید همیشه و در هر حالی خودتان باشید و به میل دیگران رفتار نکنید.

6ـ اشتباه

بهتر است انسان چیزی را امتحان کند و شکست بخورد تا این‌که هرگز تجربه نکند. در مورد تصمیم‌هایتان فکر کنید و با دقت آنها را تجزیه و تحلیل کنید. زمانی که با دلیل و منطق و صداقت به بهترین تصمیم رسیدید، تحت هیچ شرایطی از آن دست نکشید؛ زیرا این انتخاب شما بر مبنای واقعیت است و با شهامت از آن پیروی کنید.

7ـ نقاط قوت

نقاط قوت خود را شناسایی کنید. هر انسانی منحصربه فرد است و توانایی‌هایی دارد که مختص خودش است. بنابراین نقاط قوت‌ خود را شناسایی کنید و با تجربه‌هایی که از زندگی به دست می‌آورید، درآمیزید. در این صورت می‌بینید چه اتفاق‌های خوب و شگفت‌انگیزی برایتان رخ می‌دهد.

8ـ مهربانی

با خودتان مهربان باشید؛ یعنی این‌که خودتان را دوست داشته باشید، حتی مواقعی که اشتباه می‌کنید. اشتباه‌ خود را با مهربانی بپذیرید، اصلاح کنید و یاد بگیرید آنها را دیگر تکرار نکنید. زندگی سخت است و ما هم انسان‌های کاملی نیستیم.

9ـ زمان حال

به زمان حال که زنده است، توجه نشان دهید. وقتی تفریح می‌کنید، می‌خوابید، کار می‌کنید، تلویزیون تماشا می‌کنید یا به دیدن دوستی می‌روید، صددرصد توجه‌ خود را معطوف آن کنید. این روش باعث می‌شود برای خود و زندگی‌تان ارزش بیشتری قائل شوید.

10ـ شادی

خندیدن را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که شما انسانی خاص هستید و وجود شما روی کره خاکی بی‌دلیل نیست و از این هستی، شاد باشید. فرقی نمی‌کند چه وضعی داشته باشید. چیزی در وجودتان هست که می‌تواند به شما کمک کند، احساس باارزش بودن کنید و یاد بگیرید با خودتان روراست باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها