جریمه بی‌سابقه یک شرکت آمریکایی در چین

چین در اقدامی بی‌سابقه یک شرکت آمریکایی تولیدکننده لوازم و تجهیزات تلفن‌همراه را بیش از 900 میلیون دلار جریمه نقدی کرد.
کد خبر: ۷۶۹۷۱۵

به گزارش ایرنا، شرکت «کوالکام» آمریکا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تراشه و پردازنده‌های تلفن‌همراه است که گفته می‌شود دلیل جریمه شرکت مورد نظر، در پی تحقیقات «ضدتراست» و انجام فعالیت‌های انحصاری از سوی این شرکت اعمال شده است.

کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین دیروز اعلام کرد، این شرکت را شش میلیارد و 88 میلیون یوان (برابر با حدود 975 میلیون دلار) به دلیل انحصار بازار جریمه کرده و شرکت یادشده موظف به پرداخت مبلغ فوق به دولت چین است.

این مبلغ جریمه شرکت کوالکام از مجموع جریمه‌های شرکت‌های خارجی در سال گذشته در چین بیشتر بوده و رکوردی جدید ایجاد کرده است.

شرکت کوالکام در پی آن اعلام کرد، حکم جریمه کمیته اصلاحات و توسعه چین را اجرا و سیستم بازرگانی خود را در چین اصلاح می‌کند.

در نوامبر 2013، کمیته ملی اصلاحات و توسعه چین بازرسی و رسیدگی ضدانحصاری شرکت کوالکام را آغاز کرد و در این جهت با تخلفاتی از سوی این شرکت روبه‌رو شد.

کمیسیون اصلاح و توسعه ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که روش اتخاذ شده از سوی شرکت مخابراتی و ارتباطی کوالکام، ضمن آسیب رساندن به علایق و حقوق مصرف‌کنندگان، قوانین ضدانحصاری چین را دچار خدشه کرده است.

چین پیشتر نیز جریمه‌هایی را برای شرکت‌های متخلف در این کشور در نظر گرفته بود که جریمه ده شرکت ژاپنی سازنده قطعات خودرو از آن جمله است.

این شرکت‌ها به تبانی بر سر قیمت محصولات خود بین سال‌های 2000 تا 2011 متهم شده و جمعا به پرداخت 151 میلیون یورو جریمه نقدی محکوم شدند.

شرکت داروسازی چندملیتی بریتانیایی گلاکسواسمیت کلاین (GSK) نیز اوایل مهر امسال به دلیل رشوه‌دهی به پزشکان در بزرگ‌ترین حکم جریمه در یک دادگاه چینی به پرداخت 492 میلیون دلار محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها