حسن روحانی امروز در سخنانش در اولین کنفرانس اقتصاد ایران خواستار رفراندوم شد و احتمالا او قصد دارد در زمینه مساله توافق هسته‌ای به آرای مردم مراجعه کند.
کد خبر: ۷۵۵۸۵۷
چرا روحانی رفراندوم می خواهد؟

به گزارش مثلث آنلاین، او گفت: «خوب است بعد از 36 سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای آنکه قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه‌پرسی بگذاریم.»

روحانی به صراحت بیان نکرد در چه زمینه‌ای قصد دارد به آرای مردم مراجعه کند، اما نگاهی به بخش‌های قبلی سخنرانی رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که بیشترین احتمال این است که او قصد دارد در زمینه توافق احتمالی هسته‌ای، به آرای مردم مراجعه کند.

یک گمانه دیگر درباره اظهارات امروز حسن روحانی وجود دارد. احتمال اینکه او نگران مخالفت مجلس با توافق احتمالی آینده باشد نیز وجود دارد. براساس قانون، هرگونه توافق‌نامه خارجی باید به تصویب مجلس برسد. با این حال این روند تا امروز رعایت نشده است. توافق‌نامه ژنو به عنوان «برنامه اقدام عمل مشترک» نامگذاری شد و از این قانون به دور ماند.

در این شرایط اگر به آن بخش از صحبت‌های رئیس‌جمهور که از «همکاری سه قوه» سخن گفته و معتقد است «همه کارها به دست دولت نیست»، نگاه بیندازیم این گمانه تقویت می‌شود که مراجعه به آرای عمومی یعنی حل مشکل مخالفت احتمالی مجلس با توافق‌نامه‌ای که احیانا در آینده امضا می‌شود.

سلب اعتماد از احمدی‌نژاد

«مشکل احمدی‌نژاد در انتخاب‌های آتی در وهله نخست، در سطوح بالای حاکمیت است. آنها اعتمادشان از احمدی‌نژاد سلب شده است. به صحبت‌های اخیر احمدی‌نژاد دقت کنید که دائما در حال ارسال سیگنال به سطوح بالای حاکمیت است تا اعتماد را بازسازی کند؛ از ویترین خارج کردن مشایی هم در این راستاست»

دکتر امیر محبیان مدیرعامل خبرگزاری آریا در مصاحبه با مثلث آنلاین گفت:ارتباط فکری احمدی‌نژاد با مشایی قابل انکار نیست و در این میان نقش مشایی تایید کردن مستمر احمدی‌نژاد و افزودن به اعتماد به نفس اوست. به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد و مشایی دریافته‌اند که نظام نسبت به مشایی حساس است و کوتاه نمی‌آید.

وی افزود: به گمانم احمدی‌نژاد تحلیلی اشتباه از میزان انعطاف نظام داشت. او فکر می‌کرد نظام در برابر اصلاح‌طلبان یا فردی مثل روحانی که اشبه‌الناس به هاشمی دانسته می‌شد؛ چاره‌ای جز اتکا به او ندارد. او اشتباه می‌کرد.

وی در ادامه گفت:اصلاح‌طلبان(غیر از کارگزاران) از هیچ لحاظ روحانی را قبول ندارند، آنها روحانی را محصول بازی هاشمی با اصلاح‌طلبان می‌دانند، ولی اصلاح‌طلبان در وضعیت بدی هستند، اگر به‌زبان عوامانه بخواهم وضعیت اصلاح‌طلبان و رابطه آنها را با روحانی توجیه کنم باید بگویم گاهی فردی از سر ‌بی‌پناهی و ناچاری مجبور است اقدامی را انجام دهد. وضعیت آنها وقتی بدتر می‌شود که بدانیم روحانی هم از ناچاری آنها خبردارد.

نقشه داعش برای تصرف لبنان

مدیر کل نیروهای امنیتی لبنان می‌گوید داعش در کوهستان‌های "قلمون" در مناطق مرزی سوریه و لبنان، در تلاش برای تصرف روستاهایی داخل خاک لبنان، جهت ایجاد پایگاه‌هایی جدید و حمایت از نیروهایش است.

ژنرال عباس ابراهیم، به خبرگزاری رویترز گفته است، نیروهای نظامی آن کشور در آماده‌باش بالا قرار گرفته‌اند تا جلوی تصرف بخش‌های لبنانی در این منطقه کوهستانی، که در مرز آن کشور و سوریه قرار دارد را بگیرند.

سایت آمریکایی رادیو فردا نوشت: تحرکات تروریست های داعش بار دیگر این نگرانی را به وجود آورده است که لبنان ممکن است با خطر شکل‌گیری یک جنگ داخلی دیگر روبه‌رو شود.

داعش حملاتی به مرزهای لبنان کرده است که تلفاتی جانی در پی داشته است. علاوه بر آنها «جبهه النصره» نیز با نیروهای حزب‌الله درگیری‌هایی خونین داشته‌اند. درگیری‌ها و رخدادهای مرز سوریه و لبنان به نظر برخی تحلیل‌گران ایران را نیز به واکنش واداشته است.

در کنار اینها لبنان میزبان گروه بزرگی از پناهجویان سوری نیز هست. بیروت در عین حال اخیرا اعلام کرد زنی و دختری را بازداشت کرده که همسر پیشین و فرزند ابوبکر بغدادی، رهبر داعش هستند.

رواج بی سابقه مواد مخدر در میان زنان ایرانی

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در مقاله ای به اعتیاد زنان جوان ایرانی با تحصیلات دانشگاهی و رفاه نسبی اجتماعی به مواد مخدر مانند شیشه، متادون و هروئین اشاره کرده و نوشته این امر موجب شده که زنگ خطر برای ایران به صدا درآید.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»اقبال به مواد مخدر در بین زنان جوان ناشی از ورود اینترنت و شبکه های اجتماعی است که موجب شده هنجارهای اجتماعی سنتی کنار گذارده شود و جوانان به جای تقلید از نحوه زندگی والدینشان بیشتر به هنجارهای مدرن متمایل شوند.

بر پایه آمار مقامات ایران، تعداد زنان معتاد به مواد مخدر از سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) تا کنون دوبرابر شده، و حدود ۱۰% از جمیعت معتاد ایران را زنان تشکیل می‌دهند. این آمار همچنین نشان می‌دهد که بیش از نیمی از این زنان اولین بار بین ۱۵ تا ۱۹ سالگی به مواد مخدر روی آورده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آرش
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
۰
۰
انرژی هسته ای شایدلازم باشد اما واجب نیست درحال حاضر نان شب واجب ترین است به خداقسم امشب پول خریدنان رانداشتم ،بیكار نیستم و شاغلم اماقسط و كرایه خانه باعث شده تامیزان حقوق دریافتیم كفاف زندگیم راندهد، باد رآمد ماهیانه یك میلیون تومان واین گرانی وتورم یك خانو اده4 نفره كه دوبچه محصل هم دارد به سختی روزگارمیگذراند.
من بااین همه مشكلات معیشتی انرژی هسته ای را برای چه چیزی میخواهم تاكنون چه منفعتی برایمان داشته فقط ضرروزیان وتحریم وتورم اگررفراندوم برگزارشود قطعا رای منفی مردم رادرپی خو اهدداشت
كاش رفراندوم شود كاش...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها