جام جم آنلاین گزارش می‌دهد

هواپیما پیدا شد اما چه کسی به این راز پاسخ می دهد؟ +عکس

قصه تلخ غول سفید و قرمز مالزیایی سرانجام به سر رسید و گروه های امداد و نجات، قطعاتی از لاشه هواپیمای ایرآسیا را در فاصله 160کیلومتری بندر پانگکالان بان در جنوب جزیره بورنو پیدا کردند.
کد خبر: ۷۵۴۱۴۳
هواپیما پیدا شد اما چه کسی به این راز پاسخ می دهد؟ +عکس

به گزارش جام جم آنلاین خبرگزاری های فرانسه، رویترز و بی بی سی اعلام کردند که مقامات نیروی هوایی اندونزی احتمال می دهند قطعات سپید و قرمز شناور بر آب های جزیره پانگکالان بان احتمالا تکه های هواپیمای کیوزی 8501 باشد که روز یکشنبه این هفته بر فراز دریای جاوه ناپدید شد.

همچنین شاهدان عینی حاضر در گروه های امداد و نجات اعلام کرده اند که قطعاتی شبیه به در خروج اضطراری، جلیقه نجات ، چمدان و اجسادی را بر سطح آب دیده‌اند اما هنوز این مساله از سوی مسئولان کشور اندونزی رسما تایید نشده است. به گفته این شاهدان ، جسد دیده شده ، بر اثر ماندن زیاد در آب، آماسیده بوده و هنوز شناسایی نشده است.

ساعاتی پیش تلویزیون کشور اندونزی نیز تصاویری از سطح دریا پخش کرد که بر آن قطعاتی سفید و قرمز شناور بود و به نظر می رسید تکه هایی از هواپیمای گم شده باشد. گواه دیگر بر این که قطعات یافت شده احتمالاً مربوط به هواپیمای ایرآسیاست این است که آنها دقیقا در محلی یافت شده که هواپیما از دید راداراها ناپدید شده بود.

به گفته مقامات اندونزی، از زمان گم شدن این هواپیما با 162 سرنشینش، 30 کشتی و 21 هواپیما از کشورهای اندونزی ، استرالیا ، مالزی ، سنگاپور و کره جنوبی 16 هزار کیلومتر مربع از دریا را در حوالی محل ناپدید شدن هواپیما ، جستجو کرده اند و با وجود همه این جستجوها به نتیجه قابل ملاحظه ای نرسیده‌اند.

با این حال نکته مهم در داستان گم شدن غول سفید و قرمز مالزیایی و همتای دیگرش که در فروردین امسال با 239 سرنشین ناپدید شد ، این است که هر دو هواپیما و چند صد مسافرشان، در « عصر جی پی اس» گم شده‌اند.

جی پی اس سیستم مسیریاب ماهواره‌ای است که از شبکه‌ای با حداقل ۲۴ ماهواره تشکیل شده است و بنابر این هر شخص یا وسیله ای که مجهز به این سیستم شده باشد قابل مکان یابی در هر نقطه از جهان است.

به عبارتی دیگر در شرایطی که پیدا کردن حتی یک انسان مجهز به جی پی اس در هر نقطه از جهان امکان پذیر است چگونه دو غول چند تنی مجهز به جی پی اس و بقیه تجهیزات با صدها مسافر در نقطه‌ای از دنیا از دید همگان ناپدید شوند، مگر آن که تعمدی در گم شدن آنها یا تأخیر در پیدا کردن شان وجود داشته باشد.

این نکته البته فقط از سوی جام جم آنلاین مطرح نشده است و امروز « شبکه خبری سی.ان .ان » نیز در گزارشی به نقل از مردم سراسر دنیا به همین موضوع پرداخته است. به نظر شما، چه اتفاقی می افتد که یک غول آهنی به کلی ناپدید می‌شود و دیگر با وجود تجهیز به تکنولوژی پیشرفته مکان یابی، پس از سه روز، پیدا می شود؟

مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها