رهبر معظم انقلاب اسلامی در مواضع متعدد، بیانات مهمی درباره‌ ماهیت فتنه 88 و دست‌های پیدا و پنهان پشت‌صحنه‌ آن ایراد فرمودند و با استنادات محکم و متعدد به شواهد قرآنی، روایی و تاریخی، شرط لازم (و نه کافی) تشخیص صحیح قضایا و تمییز حق از باطل را تفکر و عبرت و بصیرت دانستند.
کد خبر: ۷۵۴۰۷۰
کلام رهبر معظم انقلاب پیرامون فتنه 88 در دو کتاب

ایشان در عین حال تاکید کردند که داشتن بصیرت در حوادث، به خودی خود، کافی نیست و از همین رو، بارها نیز به بررسی دلایل گمراهی افرادی پرداختند که با وجود شناخت لازم، بر خلاف دریافت خود عمل کردند.

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دو کتاب موضوعی در باب بیانات، دیدگاه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره فتنه سال 88 و موضوعات مرتبط با آن منتشر کرده است؛ «شرح ماجرا» و «نقشه نقش بر آب» که هر دو کتاب به محض انتشار، با استقبال علاقه‌مندان مواجه و بارها تجدید چاپ شدند.

کتاب 194 صفحه‌ای «شرح ماجرا»، فرازهای مهمی از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره‌ انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری و فتنه سال 88 در یک بازه زمانی حدود 11 ماهه، از اول فروردین88 در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) تا بیست و هشتم بهمن همان سال، در دیدار جمعی از مردم آذربایجان را در خود جای داده است.

مطالب بخش‌های نخستین کتاب شامل رهنمودها و توصیه‌های معظم‌له قبل از انتخابات و موضوعاتی چون مردم‌سالاری دینی و مخالفت دشمن با آن، معیارهای تشخیص صلاحیت نامزدها و انتخاب اصلح، وجوب عقلی و شرعی شرکت در انتخابات و پیش‌بینی‌ها و هشدارها درباره نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن علیه انتخابات است.

تشریح خطوط کاری دشمن در پنج زمینه القای بحران و سیاه‌نمایی، تفرقه‌افکنی، انحراف اذهان از عداوت دشمن، اغفال خواص و نخبگان و درگیرسازی در طرح دشمن، تاکیدات مکرر بر بصیرت و لزوم بصیرت‌افزایی برای مقابله با جنگ نرم و فتنه‌های دشمنان و بیاناتی در اهمیت و بزرگداشت حماسه تاریخی 9 دی از دیگر مطالب خواندنی کتاب «شرح‌ماجرا» به شمار می‌رود.

«نقشه نقش بر آب» دیگر اثر منتشر شده از سوی انتشارات انقلاب اسلامی پیرامون فتنه‌ 88 است که فرازهای مهمّی از توصیه‌ها و رهنمودهای معظم‌له در یک بازه زمانی 1.5 ساله از اول فروردین 88 تا حوادث بعد از انتخابات و درس‌های ماندگار آن دوران حساس را دربر می‌گیرد.

این کتاب در 248 صفحه با مقدمه محمدحسین صفارهرندی و بر اساس طبقه‌بندی موضوعی، در پنج فصل کلی تدوین شده است.

عناوین فصل‌های این اثر عبارتند از: «دهمین انتخابات ریاست جمهوری»، «مواضع رهبری پس از انتخابات تا نماز جمعه 29 خرداد»، «حوادث پس از انتخابات»، «کسب بصیرت» و «جنگ نرم».

بررسی و تحلیل اهمیت انتخابات در نظام اسلامی، تلاش دشمنان برای سرد و تعطیل یا بدنام و مخدوش کردن انتخابات، وظایف جداگانه مردم و نامزدها در انتخابات، نکاتی در آسیب‌شناسی انتخابات، موضع رهبری در انتخابات ریاست جمهوری و پیش‌بینی معظم‌له درباره حضور پرشور و صمیمی مردم در دهمین انتخابات ریاست جمهوری، مواضع رهبر انقلاب پس از انتخابات تا نماز جمعه بیست و نهم خرداد از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها