رونمایی از 10 طرح جدید پوشش ایرانی- اسلامی

هفتمین نمایشگاه پوشاک ایرانی - اسلامی حجاب و عفاف روز گذشته در مصلای امام خمینی (ره) با رونمایی از ده طرح جدید پوشش اسلامی افتتاح شد. در مراسم گشایش این رویداد فرهنگی و هنری لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون قرآن و عترت؛ علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد و حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور حضور داشتند. در ابتدای مراسم، قبادی با اشاره به این‌که نمایشگاه از یکصد غرفه تشکیل شده است، گفت: 61 غرفه به تولیدکنندگان و طراحان اختصاص یافته و بقیه غرفه‌ها به حوزه نمایش، نشست‌های علمی و آموزشی و کارگاه‌های آموزشی که به صورت روزانه برگزار می‌شود اختصاص دارد. همچنین در بخش رونمایی از آثار، با کمک طراحان، ده محصول جدید را به جامعه معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۷۵۰۰۴۴

لاله افتخاری هم در سخنانی گفت: با توجه به ایام محرم و صفر و این‌که پیام حضرت زینب حفاظت از حجاب و عفاف بوده است، به گمان من آقای قبادی، تولیدکنندگان، طراحان، سرمایه‌گذاران و همه کسانی که برای ساماندهی مد و لباس تلاش می‌کنند، باید مزد خود را از اهل بیت بگیرند. اقدام بسیار ارزشمندی که امروز دیدم، بسیار بهتر از نمایشگاه‌های قبلی است و نشانه پیشرفت کار است.

افتخاری افزود: چنین فعالیت‌هایی باعث می‌شود به اشتغال‌زایی هم کمک و کشور از رکود خارج شود، بنابراین با هر دیدی به قضیه نگاه کنیم جا دارد که از آن حمایت شود. باید برای زنان کشور ما لباس‌هایی ارائه شود تا آنها از طرح‌های وارد شده از کشورهای خارجی استفاده نکنند و در معرض خطر قرار نگیرند. علی مرادخانی هم در این مراسم گفت: یکی از نکات مثبت این نمایشگاه این است که سعی می‌کند خود را به حوزه پژوهش نزدیک کند. باید ببینیم از این نمایشگاه به چه اهدافی می‌خواهیم برسیم و تا به حال چقدر به اهداف خود نزدیک شده‌ایم. ضمن این‌که باید در زمینه مد و لباس جریان‌سازی کنیم چون هویت ما، لباس ماست و طرز تفکر هر جامعه را از لباس آنها می‌شود دریافت کرد.

او با اشاره به این‌که از این‌گونه فعالیت‌ها در وزارت ارشاد حمایت می‌شود، ادامه داد: کمک می‌کنیم تا بخش خصوصی در جامعه‌ای که برندهای گوناگون و پدیده‌های جدید وارد می‌شود، بتواند فعالیت‌های خود را ارائه دهد. کمک به ماندگار شدن تولیدکنندگان داخلی برای کسانی که می‌توانند از آنها حمایت کنند یک وظیفه است و ما تلاش می‌کنیم از این حمایت فروگذار نکنیم. معاون هنری وزارت ارشاد افزود: ما مخاطبان بسیاری هم در کشورهای همجوار داریم، یا ما مخاطب آنها هستیم. بنابراین می‌توان یک همگرایی بین کشورهای اسلامی به‌وجود آورد که الگوی پوشش اسلامی شکل بگیرد.

وی افزود: باید به مابه‌ازای اقتصادی این حوزه هم توجه کرد، چون اگر کاری مابه‌ازای اقتصادی نداشته باشد، نمی‌تواند ادامه پیدا کند و به نتیجه‌ای نمی‌رسد. بنابراین محصولات حتما باید به فروش برسند تا بعدا بتوان کار را ادامه داد. باید بررسی شود چگونه عمل کنیم تا در دنیایی که محصولات مختلفی عرضه می‌شود، بتوان نفع اقتصادی داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها