یک شهروند فلسطینی با زیرگرفتن 10 نفر از ساکنان اراضی اشغالی باعث مرگ 2 نفر از جمله یکی از نظامیان صهیونیست شد

درگیری نیروهای صهیونیستی با نمازگزاران در قدس

به‌دنبال تنش‌های به‌وجود آمده در قدس شرقی، پلیس رژیم صهیونیستی صبح دیروز یک بار دیگر به مدت چند ساعت مسجدالاقصی را بست. این اقدام به بهانه مقابله با فلسطینی‌های معترض صورت گرفت که در مسجدالاقصی تحصن کرده بودند. اقدام پلیس رژیم صهیونیستی برای بیرون راندن آنها به درگیری انجامید. صهیونیست‌ها چند ساعت بعد بار دیگر مسجدالاقصی را باز کردند.
کد خبر: ۷۳۵۱۶۷

هفته گذشته نیز به‌دنبال ترور یک خاخام یهودی، رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی را بست که در نهایت تحت فشار کشورها، شخصیت‌های مختلف و مردم قدس مجبور شد آن را باز کند. مقامات رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران زیر 50 سال به داخل مسجدالاقصی ممانعت به عمل می‌آورند و تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف این مسجد اتخاذ کرده‌اند.

در همین زمینه، محمود الهباش، مشاور ویژه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی و مذهبی گفت: قدس و مقدسات آن بویژه مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان و تحت حاکمیت فلسطین هستند. گروه‌های جهاد اسلامی‌ و جنبش مقاومت اسلامی‌(حماس) نیز با صدور بیانیه‌هایی مجزا نسبت به هرگونه تعرض به مسجدالاقصی هشدار داده و گفتند از مقدسات اسلامی‌ در قدس با تمام توان دفاع خواهند کرد.

در خبر دیگری اعلام شد دو اسرائیلی در حمله یک فلسطینی در شهر اشغالی قدس کشته و دست‌کم هشت نفر دیگر زخمی شدند که حال چهار نفر از آنها وخیم است. فلسطین آنلاین افزود: یک فلسطینی با خودرو، ‌شماری از اسرائیلی‌ها را در خیابان شیمون در نزدیکی منطقه شیخ جراح در شهر قدس اشغالی زیر گرفت که دو نفر از اسرائیلی‌ها کشته شدند و فلسطینی عامل این حمله نیز به شهادت رسید.

آمبولانس‌های اشغالگران هشت زخمی را به بیمارستان منتقل کردند که حال چهار نفر از آنها وخیم گزارش شده است. منابع اسرائیلی گفتند شماری از کشته‌ها و زخمی‌ها نیز از سربازان و نیروهای امنیتی اسرائیلی بودند.

جنایت جنگی رژیم صهیونیستی

در یک خبر دیگر سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایت جنگی علیه شهروندان غزه در جنگ 50 روزه، «بی‌تفاوتی سنگدلانه»ای را علیه غیرنظامیان مرتکب شده است. در این گزارش به حملات اسرائیل به خانه‌های خالی و حمله به خانه‌های مردم بدون هرگونه هشدار قبلی و کشته شدن دست‌کم 104 شهروند از جمله 62 کودک در این حملات اشاره شده است. این سازمان بین‌المللی، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات جنگی از جمله هدف گرفتن مستقیم یا بی‌هدف شهروندان و ساختمان‌هایی که محل سکونت شهروندان بی‌دفاع است، متهم کرد.

در جنگ پنجاه روزه‌ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه بیش از 2100 فلسطینی که بیشترشان شهروندان عادی بودند به شهادت رسیدند. این در حالی است که در طرف مقابل حدود 70 اسرائیلی که بیشترشان نیروی نظامی ‌بودند، کشته شدند.

با توجه به وضع کنونی غزه، رابرت ترنر، مدیر عملیات آژانس امدادرسانی و کار آوارگان فلسطینی در سازمان ملل (آنروا) در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اگر آرامش و ثبات سیاسی در غزه برقرار نباشد، اگر دولت ملی فلسطین تشکیل نشود و اگر دست کم محاصره غزه کاسته نشود، جنگ جدیدی آغاز خواهد شد. ترنر افزود: دولتی که تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس در ژوئن درخصوص تشکیل آن توافق کردند، عملا اداره غزه را در دست ندارد. این مسئول سازمان ملل حجم خرابی‌ها و آوارگی مردم غزه پس از جنگ پنجاه روزه اخیر رژیم صهیونیستی را بدتر از آنچه گمان می‌رفت، توصیف کرد و گفت: جدیدترین گزارش‌ها حاکی از این است که بازسازی غزه در صورتی که همه چیز بر وفق مراد باشد، حداقل دو تا سه سال طول خواهد کشید.

تاکید اتحادیه اروپا بر شکل‌گیری کشور فلسطین

در ادامه تلاش دولت‌های اروپایی برای به رسمیت شناختن یک دولت فلسطینی، روزگذشته فدریکا موگرینی، رئیس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تشکیل کشور فلسطین ظرف پنج سال آینده شد و گفت: جامعه اروپا باید در خاورمیانه نقش پیشرو داشته باشد. موگرینی افزود: اتحادیه اروپا باید با هدف برداشتن گام‌هایی تاریخ‌ساز در خاورمیانه حاضر باشد. به نوشته روزنامه گاردین، رئیس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است: از حالا به بعد من تمام تلاش خود را به کار می‌بندم تا این مساله را با کمک اسرائیل، مقام‌های فلسطین، کشورهای کلیدی عرب و اتحادیه اروپا حل کنم.

اوایل اکتبر سال جاری میلادی، مجلس عوام بریتانیا در یک رای‌گیری نمادین با اکثریت 274 رای موافق در مقابل 12 رای مخالف، کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت. گفته می‌شود حزب حاکم سوسیالیست فرانسه نیز قرار است از مسئولان این کشور بخواهد در جهت حل و فصل نهایی درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

در اسرائیل، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به انتقادهای شدید اتحادیه اروپا از اسرائیل و سیاست‌های شهرک‌سازی این رژیم گفته است: «ما با چالش‌های زیادی مواجه هستیم و شرایط سختی را تجربه می‌کنیم و موجودیت ما در اسرائیل به خطر افتاده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها