وحشیگری گروهک تروریستی - تکفیری داعش در سوریه به اوج خود رسیده و گزارش ها حاکیست که عناصر این گروهک تروریستی، ده ها نفر را در شهر کوبانی اعدام کرده و سرشان را بریده‌اند، اما این تمام ماجرا نیست.
کد خبر: ۷۲۸۲۹۶
ماجرای سر بریدن های داعش در کوبانی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اجسادِ بی سر شهروندان کرد سوری در مناطق مختلف شهر کوبانی دیده می شود و سرهائی نیز برای ترساندن شهروندانی که مناطق خود را ترک نکرده اند، توسط عناصر داعش آویزان شده است.

تعدادی از جوانان کوبانی گروه های مسلحی را تشکیل داده اند که به مبارزه با تروریست های داعش پرداخته اند و عناصر این گروهک تروریستی را با حملات خود دچار رعب و وحشت کرده اند.

این گروه های مسلح مردمی که در نوع خود کوچک هستند، با برنامه ریزی قبلی به عناصر داعش حمله می کنند و تاکنون توانسته اند شمار قابل توجهی از آنها را به هلاکت برسانند.

یکی از این گروه های مسلح مردمی در سوریه "کفن سفید" نام دارد که در شمال سوریه فعال است و 300 عضو دارد و اکثر اعضایش تا ورود داعش به سوریه سلاح به دست نگرفته بودند؛ علت نامیدن این گروه مسلح مردمی به کفن سفید این است که اعضای این گروه پس از قتل اعضای داعش آنها را در کفن سفید می پیچند.

گروه مسلح مردمی "کفن سفید" اعلام کرده که تاکنون بیش از 100 عنصر داعش را به هلاکت رسانده است.

تحلیلی از روابط خاص شدن ایران و روسیه

طی یک سال گذشته وضعیت ژئوپلیتیکی جهان ایران و روسیه را به سمت یکدیگر سوق داده است، همانطور که باعث نزدیکی بیشتر روسیه و چین شده است. اکنون هم روسیه و هم ایران تحت تحریم‌های غرب قرار دارند، ضمن اینکه غرب حتی سعی نمود تا از «کارت ایران» علیه روسیه استفاده کند، ولی در این خصوص موفق نشد.

به گزارش «فردا»: روزنامه «وزگلاد» روسیه دیروز، پنج شنبه در یادداشتی به قلم «پیتر آکوپوف» و با عنوان «انتخاب آریایی: ایران و روسیه ملزم به مشارکت راهبردی با یکدیگر هستند»، نوشت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر این احتمال وجود دارد که رایزنی‌هایی که در وین آغاز شده، نهایتا منجر به بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران شده و این موضوع دیگر از ردیف یکی از مهمترین موضوعات دستور کار جهانی خارج شود. البته به همراه این رویداد، این سئوال هم پیش خواهد آمد که ایران بعد از لغو تحریم‌ها به چه سمت سوق پیدا خواهد کرد؟ پاسخ این سئوال برای روسیه دارای اهمیت بسیار زیادی است.

به نوشته این روزنامه، برخلاف تحریم‌ها علیه روسیه، برخی تحریم‌ها علیه ایران مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته که به دلیل عدم اعتماد به صلح آمیز بودن اهداف این کشور در توسعه برنامه هسته‌ای آن بود. البته مهمترین دلیل حملات به سمت ایران، نه ترس از سلاح اتمی ایران، بلکه این عامل بود که جمهوری اسلامی، یکی از معدود کشورهای جهان است که به معنای واقعی استقلال عمل داشته و به هیچ کس وابسته نیست.

همین خصوصیت ایران باعث شد تا آمریکا سال‌های سال تلاش کند تا جای ممکن ایران را در انزوا قرار دهد، ولی اکنون با تغییراتی که در ایران رخ داده، ایالات متحده حاضر شده تا دست دوستی به طرف تهران دراز کند. «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا چند سال است که سعی دارد پل ارتباطی با تهران برقرار کند. دلیل این مسئله هم روشن است: ایران عامل مهمی در 3 جهت گیری مناقشه فلسطین-اسرائیل، سوریه و عراق در منطقه خاورمیانه به‌شمار می‌رود و آمریکا نیز به خوبی به این مسئله واقف است.

حقیقت اینجاست که روسیه سال‌های سال است بهای سنگینی به خاطر دنباله روی خود از سیاست «شیطان بزرگ» در قبال ایران پرداخته است، ولی اکنون به این نتیجه رسیده که باید به سمت تمدن اصلی خویش، اعتقادات و راه اصلی خود بازگردد. همین مسئله باعث رویارویی با غرب شده و حرکت به سمت جهانی با عدالت چه در عرصه بین المللی و در چه در داخل کشور را تقویت کرده است؟ تلاش کرده‌اند تا کشورهای «آریایی» را به گوشه رانده و به انزوا بکشانند و دقیقا به همین دلیل این کشورها باید به یکدیگر نزدیک شده و با هم متحد شوند.

پیشنهاد جدید آمریکا به ایران

خبرگزاری آسوشیتد‌پرس به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد: ‌ایران در حال بررسی یک طرح از آمریکا در مذاکرات هسته‌ای است که به این کشور اجازه می‌دهد بخش بیشتری از تاسیسات هسته‌ای‌اش را به حالت فعال حفظ کند در حالی که توانایی‌اش را برای تولید سلاح هسته‌ای کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، آسوشیتد پرس به نقل از دو دیپلمات گزارش داد: برنامه غنی سازی اورانیوم ایران اصلی ترین موضوع اختلاف در مذاکرات هسته‌ای است. اورانیوم غنی شده هم می تواند برای تولید سوخت راکتور استفاده شود و هم در ساخت سلاح های هسته‌ای کاربرد دارد. تهران تاکید دارد که برنامه هسته‌ای اش ماهیت کاملا صلاح‌آمیز دارد و برای برطرف کردن نیازهایش در زمینه انرژی در آینده آن را دنبال می‌کند.

ایران مخالف خواسته های آمریکا مبنی بر کاهش تعداد سانتریفیوژهایش از 10هزارتا به تنها چند هزار سانتریفیوژ است. اختلاف بر سر ظرفیت غنی سازی ایران به اصلی ترین مانع برای حصول پیشرفت در تلاش های دیپلماتیک ایران و گروه 1+5‌ تبدیل شده است که در اوایل سال جاری آغاز شد.

اصلاح‌طلبان به دنبال ناطق نوری

نایب‌رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه اصولگرایان در سطح کلان به وحدت خواهند رسید، گفت: آقای ناطق جزء اصلاح‌طلبان نیست اما آنها می‌خواهند به زور ایشان را به خود بچسبانند.

به گزارش فارس، اسدالله بادامچیان در حاشیه اجلاس دبیران حزب مؤتلفه درباره لزوم همگرایی اصولگرایان و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:‌ همایش همگرایی اصولگرایان با سخنرانی آیت‌الله مصباح نماد وحدت اصولگرایان است و اصولگرایان درباره مسائل کلان کشور اتفاق نظر دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که نشست سه‌جانبه آیات مصباح، موحدی‌کرمانی و یزدی را با نشست سه‌جانبه هاشمی، ناطق و خاتمی مقایسه کرد، گفت: آقای ناطق جزء اصلاح‌طلبان نیست و فعالیت انتخاباتی ندارد اما اصلاح‌طلبان می‌خواهند به زور روحانی، هاشمی و ناطق را به خود بچسبانند که اشتباه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هاوكار
United States
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
۰
۰
داعش باید ازبین برود به امید پیروزی كورانی. بژی كوبانی


فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها