محققان در زمان «ام.آر.آی» مغزی به تفاوت فعالیت بین قسمت حافظه و قدرت تخیل پی بردند.
کد خبر: ۷۱۲۴۹۵
بخش رویاپردازی انسان‌ها در مغز مشاهده شد

اشخاص بسیاری خود را رویاپرداز نامیده و معتقدند هیچ شخصی مثل آنها در تخیلات خود غوطه ور نیست اما باید گفت بخش تخیل در تمامی انسان ها فعال است. محققان در مطالعات اخیر خود موفق به مشاهده فعالیت و اسکن بخش رویاپردازی و تخیل انسان ها شدند.

محققان دانشگاه بریگام یانگ در ایالات یوتا امریکا با استفاده از تکنولوژی بخصوص به کار رفته در ام.آر.آی مغزی توانستند به بررسی فرایند تخیل پرداخته و فعالیت های این بخش را مشاهده کنند.

«استفانیا آشبی»، سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با چگونگی شروع این مطالعه می گوید:«من همیشه بیش از حد معمول و حتی بیش از دوستانم به آینده ام فکر می کنم و در کمال تعجب شاهد بودم که تخیل و واقعیت در درون ذهنم بیش از پیش با هم درگیر شده اند و با هم پیش می روند. اما تعجب آور بود که این دو بخش جدای از یکدیگر فعالیت داشتند و این گونه نبود که حافظه تنها به گذشته بپردازد و تخیل به آینده. حافظه و تخیل دو بخش مجزا از یکدیگر هستند در عین اینکه هر دو با هم پیش می روند و باید فعالیت و عملکرد هر یک از بخش ها را به طور جداگانه مورد بررسی و مطالعه قرار داد».

در این تحقیق فعالیت و عملکرد بخش مغزی حدودا 60 نفر مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت. تفاوت ها از فعالیت های بسیار کوچک و در نقاط مختلفی از هیپوکامپ (کنترل کننده حافظه و خاطرات) ناشی می شدند. (هیپوکامپ قسمتی از دستگاه کناره ای مغز (سیستم لیمبیک) است.)

اما تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه داشته و تصویربرداری عصبی و مطالعه بخش های مختلف مغزی نیاز است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها