شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست ویژه خود با تصویب قطعنامه ای جنایات گروهک تروریستی داعش و سایر گروه های وابسته به آن را محکوم کرد.
کد خبر: ۷۱۲۴۷۹
شورای حقوق بشر سازمان ملل جنایات داعش را محکوم کرد

این قطعنامه در پایان نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل با اجماع تمام دولت های عضو این شورا تصویب شد.

«محسن نذیری اصل» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو نیز در اجلاس ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل که به منظور رسیدگی به جنایات گروه تروریستی داعش در عراق برگزار شده بود، جنایات گروهک تروریستی داعش علیه مردم بی دفاع عراق را محکوم کرد.

وی گفت: با ابراز نگرانی عمیق نسبت به افزایش گسترده و سازمان یافته نقض حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه توسط این گروه تروریستی در داخل عراق و سایر مناطق و سرزمین ها، کشتار زنان و کودکان و گروه ها و اقلیت های مذهبی و نژادی، همچنین قتل عام زندانیان، پاک سازی نژادی و مذهبی و تخریب اماکن مذهبی را توسط این گروه تروریستی و دیگر گروه های نظامی منتسب به آن شدیدا محکوم کرده و آنها را مصداق بارز جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت می دانیم.

وی افزود: اعتقاد جنبش عدم تعهد بر این است که ماهیت فرامرزی داعش و دیگر گروه های وابسته به آن و جنایات آنها، تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه بوده و ادامه ارتکاب این گونه جنایات صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را به مخاطره خواهد انداخت.

وی با یادآوری تعهد همه دولت ها و بازیگران بین المللی مبنی بر ضرورت عدم پشتیبانی سیاسی، مذهبی یا دیگر حمایت ها به این گروه های تروریستی، تاکید کرد هیچ بهانه و محملی نمی تواند توجیه گر چنین جنایات غیرانسانی باشد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو اظهار داشت: امروزه خشونت، افراطی گری و خشونت های فرقه ای و به تبع آن گسترش حملات تروریستی در اقصی نقاط جهان مایه نگرانی جامعه جهانی شده و لذا ضروری است همگان با عزمی راسخ و موضعی متحد، در پایان بخشیدن به این وضعیت نگران کننده و اشکال مختلف خشونت و افراطی گری دست در دست هم تلاش کنند.

نذیری افزود: ما امروزه نگران استفاده گروه های تروریستی از ابزار و فناوری های نوین ارتباطی در راستای مقاصد غیرانسانی هستیم و در این رابطه، بار دیگر تعهد همه دولت ها مبنی بر جلوگیری، سرکوب و عدم تامین مالی اقدام های تروریستی را یادآور می شویم.

نماینده ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو اظهار داشت: جنبش عدم تعهد، بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال کشور و دولت عراق صحه گذاشته و از تلاش های دولت عراق در مبارزه با تروریسم و افراطی گری قدردانی می کند.

وی تصریح کرد: ما از جامعه بین المللی می خواهیم تا به دولت عراق در بازگشت صلح، ثبات و امنیت به کشور و رفع تهدیدات ناشی از حضور این گروه های تروریستی، مسوولانه یاری رسانده و در جهت کمک های انسان دوستانه به مردم نیازمند عراق و کاهش آلام انسانی مردم بی گناه این کشور تلاش مضاعف کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها