سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد

رشد 11.5 درصدی صدور مجوز سقط درمانی

صدور مجوز سقط درمانی برای 72 درصد مراجعان

در سه ماهه نخست امسال، 1914 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که 1374 نفر از آنان شرایط دریافت مجوز سقط درمانی را داشتند که این رقم 8/71 درصد از کل مراجعان را در برمی‌گیرد.
کد خبر: ۷۰۱۳۹۳

به گزارش ایسنا، آمار مراجعان سقط درمانی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 1/2 درصدی مواجه بوده و از 1875 مراجعه در بهار سال گذشته، به 1914 نفر در بهار امسال رسیده است.

در این مدت استان‌های تهران با 432،‌ خوزستان با 150 و اصفهان با 144 مراجعه، بیشترین و استان‌های ایلام با شش، سمنان با هفت و خراسان شمالی با 14 مراجعه، کمترین آمار متقاضیان دریافت سقط را داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته 7616 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که برای 5404 نفر از آنان مجوز سقط صادر شد.

همچنین طی پنج سال گذشته (1388 تا 1392) آمار مراجعان سقط درمانی همواره با افزایش مواجه بوده به نحوی که از 3480 نفر در سال 1388 به 7616 نفر در سال گذشته رسیده است. یکی از نکات ضروری برای بررسی تقاضای سقط درمانی در مراکز پزشکی قانونی، سن جنین است. به این شکل که اگر سن جنین از 19 هفته بیشتر باشد و یا بر اساس سونوگرافی، بیش از چهار ماه از زمان لقاح گذشته باشد، به هیچ وجه برای فرد متقاضی مجوز سقط صادر نخواهد شد.

وجود خطر جانی برای مادر در صورت ادامه بارداری و یا عقب افتاده و ناقص‌الخلقه بودن جنین به نحوی که نگهداری از آن برای مادر ایجاد حرج کند، از جمله مواردی است که در صورت وجود هر یک از آنها با درخواست مادر و با تشخیص سه نفر پزشک متخصص و تائید پزشکی قانونی، مجوز سقط درمانی صادر می‌شود، البته باید سن حاملگی کمتر از چهار ماه پس از لقاح باشد.

متقاضیان سقط درمانی که شرایط لازم را دارند و پزشکی قانونی نیز برای آنان مجوز صادر کرده است، باید پیش از پایان چهار ماهگی جنین برای انجام سقط به بیمارستان مربوط مراجعه کنند، زیرا بیمارستان‌ها نیز پس از چهار ماهگی، اقدام به سقط نمی‌کنند، حتی اگر قبل از این تاریخ، پزشکی قانونی مجوز را صادر کرده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها