به گفته پلیس راهور دستور ساماندهی این تابلوها ابلاغ شده و بعد از ماه رمضان اجرایی می‌شود

کاهش تابلوهای حمل با جرثقیل و پارک ممنوع، بزودی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، از اجرای طرحی برای ساماندهی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی مانند تابلوهای پارک مطلقا ممنوع و حمل با جرثقیل خبر داد و گفت: قرار است تا پایان ماه رمضان تعداد تابلوهای پارک مطلقا ممنوع و حمل با‌جرثقیل در پایتخت و دیگر کلانشهرها کاهش یافته و برخی از این تابلوها نیز زمان‌دار ‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۱۰۰

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از مرکز فرماندهی پلیس راهور تهران با بیان این‌که با کمک شهرداری‌ها بازنگری اساسی در تابلوهای حمل با جرثقیل و توقف ممنوع صورت گرفته است، افزود: این تابلوها باید به حداقل برسند و فقط در مکان‌های ضروری نصب شود.

مومنی توضیح داد: هم‌اکنون در برخی خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها نیز این تابلوها نصب شده است که روند مناسبی نیست و در مکان‌هایی که نصب این تابلوها ضروری است، باید این تابلوها زمان‌دار شود و نیازی نیست در تمام ساعات شبانه روز این تابلوها کارایی داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که این دستور به سراسر کشور ابلاغ و بعد از ماه رمضان نیز اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: ضروری است جلوی مساجد از نیم ساعت قبل از نماز تا نیم ساعت بعد‌از نماز تابلوهای مطلقا ممنوع، پارک ممنوع و حمل با جرثقیل مدت‌دار شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین ضمن هشدار به رانندگان جرثقیل توضیح داد: در مکان‌هایی که انتقال خودرو به پارکینگ الزامی است، انتقال باید با دستور کتبی افسر پلیس و برگ جریمه باشد و جرثقیل‌دار اجازه ندارد بدون حضور مامور پلیس و دستور کتبی نسبت به جابه‌جایی خودرو اقدام کند و حتی تحویل گرفتن خودرو از سوی پارکینگ‌دار بدون قبض و دستور پلیس نباید صورت گیرد و در غیر این صورت علاوه بر برخورد پلیس، حق‌شکایت نیز برای مردم محفوظ است.

وی تاکید کرد: اگر هنگام انتقال خودرو به پارکینگ با جرثقیل، صاحب خودرو سر برسد باید خودرو آزاد و فقط به اعمال جریمه اقدام شود، چرا که هدف رفع خلاف است.

مومنی با اشاره به طرح هوشمندسازی محدوده زوج و فرد گفت: هوشمندسازی محدوده طرح زوج و فرد در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیز تحت پوشش سیستم کنترل هوشمند قرار‌گیرد.

ضربه به سر علت 70 درصد مرگ موتورسواران

استفاده نکردن از کلاه ایمنی که باعث وارد شدن ضربات شدید به ناحیه سر و گردن می‌شود، عامل 70 درصد مرگ موتورسواران است، رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان تصادف و فوتی‌های موتورسیکلت‌سواران کاهش یافته است، اما همچنان 23 درصد فوت مربوط به راکبان موتور است و این رقم باید کاهش پیدا کند.

مومنی با اشاره به چهار برنامه ویژه‌ای که پلیس، موتورسواران را ملزم به رعایت آنها کرده است، افزود: رانندگی بدون کلاه، عبور از چراغ قرمز، تردد از مسیر ممنوع و مقابل و همچنین تردد از پیاده‌روها از سوی موتورسیکلت سواران ممنوع است و پلیس با‌جدیت با آنها برخورد خواهد کرد.

چالش پلیس و دستگاه قضا برسر رانندگان الکلی

رئیس پلیس راهور تهران در ادامه این مراسم با بیان این‌که یکی از چالش‌های پیش روی پلیس راهور در تهران موضوع همراهی نکردن دستگاه قضا با اقدامات پلیس درباره رانندگان استفاده کننده از مشروبات الکلی است، تاکید کرد: البته پلیس موضوع ثبت تخلف،جریمه خودرو، توقیف و ضبط گواهینامه را براساس قانون در دستور کار برخورد با متخلفان قرارداده است.

به گزارش مهر، سرهنگ تیمور حسینی، با بیان این‌که یکی از چالش‌های پلیس راهور مغایرت نشانی مالک با سوابق شماره‌گذاری است، از برگشت خوردن تعداد زیادی از قبوض جریمه دوربین‌ها به دلیل درست نبودن نشانی مالک خودرو خبرداد که برای حل این مشکل اقداماتی در حال انجام است.

حسینی، کارتن خواب‌های حاشیه بزرگراه‌ها را یکی از دغدغه ترافیکی تهران برشمرد و تاکید کرد: این افراد باید جمع‌آوری شوند، زیرا می‌توانند تهدیدی برای ترافیک تهران بوده و حوادث تلخی را رقم بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها