امیر خجسته افزود: ایجاد آلودگی صوتی و آلودگیهای زیستمحیطی در کنار قانونگریزی برخی از موتورسواران از قوانین راهنمایی و رانندگی به همراه آسیبهای امنیتی و انتظامی ناشی از تردد موتورسیکلتها و همچنین هزینههای مادی و معنوی تلفات حوادث رانندگی با موتورسیکلت موجب شد تا موضوع از سوی حوزه مشاوران کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و طرح اولیهای در این باره جهت الزام دولت و دستگاههای اجرایی به برقی کردن موتورسیکلتها تهیه شود.
به گزارش مهر، وی اظهار کرد: 36 درصد موتورسواران زیر 24 سال، 26 درصد زیر 29 سال و 15 درصد آنها زیر 39 سال سن دارند که متاسفانه 25 درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی را موتورسواران تشکیل میدهند، که این حجم وسیع آمار حوادث علاوه بر اثرات مخرب روحی روانی، اثرات غیرقابل جبرانی در زمینه مسائل اقتصادی به همراه دارد.
خجسته افزایش تعداد ناوگان موتورسیکلتهای کشور به دلیل شرایط اقتصادی را یکی از معضلات ترافیکی ارزیابی کرد و ادامه داد: ترافیک شهری و شرایط اقتصادی مردم موجب شده تا حجم استفاده از موتورسیکلتها در کشور از حد استاندارد خارج شده و معضلی عمده در ترافیک و حمل و نقل شهری ایجاد شود.
وی یادآور شد: برای حل این معضل از شهرداری تهران، سازمان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و وزارتخانههای کشور، صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دعوت شده تا در جلسهای مشترک نکته نظرات خود را در اختیار کمیسیون قرار دهند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
جامجم» در گفت وگو با دکترسید محمد مرندی،مهمترین چالشهای پیشرو در دستیابی تهران و واشنگتن به توافق را بررسی کرد
سیدعبدالله صفیالدین، نماینده حزبالله در ایران: