رئیس‌جمهور دستاوردهای ده ماهه سیاست خارجی را در بهبود مناسبات و روابط با کشورهای همسایه و جهان، مهم ارزیابی و اظهار کرد: مهم‌ترین معیار برای ما حفظ منافع کشور است و این مسیر را با پاسداری از ارزش‌ها و عزت کشور با جدیت دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۶۹۱۵۱۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در جلسه مشترک هیات دولت و استانداران که دیروز در مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد برگزار شد، افزود: رای مردم از جمله آرای مردم ساکن روستاهای کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری، حاوی معانی ارزشمندی است که بروشنی خواست عمومی را منعکس می‌کند، بنابراین دولت خود را موظف می‌داند پاسدار رای مردم بوده و به وعده‌های خود وفادار باشد.رئیس‌جمهور همچنین ضرورت تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رفتار توام با احترام را مورد تاکید قرار داد و گفت: معیار این روابط، انجام وظایف قانونی از سوی مسئولان اجرایی و نمایندگان است.

وی با تاکید براین​که فرهنگ، پاسداری از ارزش‌های والای دینی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای همه ما بسیار مهم است تصریح کرد : در این راستا اصل اساسی برای ما رعایت کرامت مردم است و این از ویژگی‌های دولت کریمه است. خطای افراد یا حتی عمل خلاف قانون آنان نباید مجوزی برای بی‌احترامی و ذلیل کردن مردم باشد. حفظ کرامت مردم و عمل بر مبنای قانون و رفتار توام با احترام و ادب در معرفی و پاسداری از ارزش‌ها، یک ضرورت مهم است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت اجرای کامل و بموقع طرح‌های اصلی مصوب سفرهای استانی اظهار کرد: این حرکت از یک‌سو موجب رشد و آبادانی استان‌ها شده و از سوی دیگر باعث تقویت اعتماد عمومی به دولت و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

روحانی، استانداران را نماینده عالی دولت و بالاترین مقام اجرایی در استان خواند و گفت: استانداران مسئول پیگیری طرح‌های اصلی مصوب در سفرهای استانی و تحقق وعده‌های مطرح شده در این زمینه هستند.وی با فراخواندن استانداران به جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های استانی خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت مهم دولت در سال ۹۳ یعنی رونق اقتصادی و خروج از رکود تورمی که میزان آن در تاریخ کشور بی‌سابقه است، افزایش سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران اهمیت مضاعفی دارد.

روحانی، رشد منفی سال‌های ۹۱ و ۹۲ را شایسته جامعه ایران ندانست و تاکید کرد: امروز خبرهای موجود از صنعت خودروسازی، پتروشیمی، فولاد، لوازم خانگی و نفت و گاز حاکی از رشد این تولیدات و نویدبخش خروج از رکود است و استانداران باید همه تلاش خود را برای رونق اقتصادی و رشد اشتغال به کار گیرند.

رئیس‌جمهور مساله محیط‌زیست را از ضرورت‌های مهم زندگی مردم دانست و گفت: امروز دریاچه ارومیه به عنوان یک معضل زیست‌محیطی برای کشور مطرح است که می‌تواند بخش وسیعی از کشور را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین باید توجه به محیط‌زیست از جمله جنگل‌های زاگرس، موضوع ریزگردها، تالاب‌ها و فاضلاب، نه به عنوان یک امر تشریفاتی و تجملی بلکه به عنوان موضوعی مهم مورد توجه همه مسئولان باشد.

روحانی افزود: جاذبه‌های متنوع طبیعی، تاریخی و زیارتی کشور، زمینه مناسبی برای افزایش گردشگری در کشور است و استانداران با برنامه‌ریزی مناسب این بخش را تقویت کنند.

پیشنهاد استانداران برای داشتن اختیارات بیشتر

همچنین محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت درباره جلسه دیروز هیات دولت و استانداران گفت: تهیه و تنظیم برنامه ششم توسعه در دستور کار دولت قرار گرفته و با توجه به این‌که جایگاه استان‌ها در رونق ملی دارای اهمیت بسزایی است، از همه استانداران دعوت شد در یک جلسه مشترک با اعضای هیات دولت حضور پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در ابتدای این جلسه، استانداران مشکلات و معضلاتی را که طی چند ماه گذشته در استان‌هایشان با آن مواجه بودند، به هیات وزیران منتقل کردند و رئیس‌جمهور نیز سیاست‌ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید را تشریح کردند تا یک ساماندهی مناسب برای مشارکت در رونق‌ اقتصاد و توسعه و پیشرفت کشور و هماهنگی به منظور تهیه و تدوین برنامه‌ ششم بین هیات وزیران و استانداران شکل بگیرد.نوبخت گفت: در این جلسه درباره چگونگی انجام اموری که باید برای پیشرفت کشور به آن توجه شود، توافق صورت گرفت و پیشنهاد شد با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی دولت، وزیر کشور، معاونت نظارت و راهبردی و نمایندگان استانداران، کارگروهی در هفته آینده تشکیل شود که از جمله مباحثی که در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد، پیشنهاد استانداران برای داشتن اختیارات بیشتر برای پیشبرد برنامه‌های دولت است.وی همچنین به سیاست دولت بر اصل تمرکززدایی در امور و استفاده از ظرفیت بزرگ استان‌ها برای پیشبرد کارها اشاره کرد و گفت: استانداران نماینده‌ عالی دولت هستند و باید رویکرد دولت در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و همچنین برنامه ششم را با هم‌افزایی به پیش ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها