حسابدار خیانتکار که با جعل امضا و وکلاتنامه سه میلیارد تومان از حساب استاد برجسته دانشگاه برداشت کرده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۵۰۶۹۸
خیانت 3 میلیارد تومانی حسابدار

به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، 15 دی‌ماه سال جاری، یکی از اساتید برجسته دانشگاهی کشور با مراجعه به دادسرای ناحیه 6 تهران و طرح شکایتی اعلام کرد که حسابدار وی، با سوء استفاده از اعتماد و وکالت نامه تام الاختیار انجام امور مالی اقدام به تحصیل نامشروع بیش از 3 میلیارد تومان از اموال وی کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی

شاکی پرونده پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به جهت داشتن مشغله کاری زیاد در زمینه انجام کارهای تحقیقاتی - علمی و همچنین تدریس در دانشگاه های داخل و خارج از کشور، از حدود هشت سال پیش جوانی به نام آقای علی اکبر. الف را به عنوان حسابدار استخدام کردم؛ پس از گذشت مدتی کوتاه و بواسطه اعتمادی که به این شخص پیدا کرده بودم، وی را به عنوان نماینده تام الاختیار خود انتخاب و با تنظیم وکالت محضری جامع ایشان را مسوول رسیدگی به کلیه امورات مالی خود کردم.

شاکی در ادامه اظهاراتش با اشاره به این موضوع که تمامی اعضای خانواده اش در خارج از کشور زندگی می‌نمایند، به کارآگاهان گفت: در طول هشت سال گذشته و از طریق فروش خانه هایی در انگلستان، فروش و پیش فروش چند واحد آپارتمانی در منطقه تهرانپارس، انتقال درآمدهای مختلف خود اعم از اجاره آپارتمانی های خود و همچنین حقوق بازنشستگی، بیمه بازنشستگی خصوصی و دولتی خود در خارج از کشور و همچنین سود حاصله از دو شرکت ثبت شده در انگلستان، چندین میلیارد تومان را به صورت نقد در قالب ریال، پوند و دلار به اقای علی اکبر. الف پرداخت کردم و قرار بود تا تمامی این پول‌ها در پروژه ای ساختمانی که در تهران شروع کرده ام سرمایه گذاری شود .

شاکی در خصوص نحوه ی اطلاع خود از خیانت حسابدارش به کارآگاهان گفت: یک روز به صورت کاملا اتفاقی برای سرکشی به محل پروژه ساختمانی رفته و در کمال تعجب متوجه شدم که بر خلاف اظهارات آقای علی اکبر. الف، پروژه آنگونه که ایشان مدعی بودند پیشرفت فیزیکی نداشته! و از طریق مهندسین پروژه متوجه شدم که تنها قسمتی کوچک از پول‌ها در پروژه هزینه شده است! در حالیکه به دنبال خواستن توضیح از آقای علی اکبر. الف بودم، وی پس از آخرین تماس تلفنی بنده با ایشان و اطلاع از سرکشی من از محل پروژه دیگر پاسخگوی تماس های تلفنی من نبود و پس از آن نیز ناپدید شد ؛ همزمان با این اتفاقات، به شعبه بانک محل حساب خود مراجعه و در کمال تعجب متوجه شدم که علاوه بر چک هایی که بنده امضا کرده ام، چندین فقره چک بانکی دیگر نیز با امضای بنده نقد شده که من اصلا از آنها هیچ اطلاعی نداشته ام که با بررسی چک‌ها متوجه شدم امضای من در تمامی آنها جعل شده است.

دستگیری متهم

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره سیزدهم پلیس آگاهی، کارآگاهان در مسیر تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم علی اکبر. الف ( 32 ساله ) با همدستی همسرش به نام مریم. ش ( 28 ساله ) اقدام به پولشویی و تحصیل نامشروع اموال مالباخته از طریق جعل امضا و صدور چک های بلامحل و همچنین جعل وکالت نامه جهت فروش ملک در مناطق مختلف تهران کرده است.

کارآگاهان اداره سیزدهم با بهره گیری از سیستم جامع پلیس آگاهی و با شیوه و شگردهای پلیسی، نهایتا موفق به شناسایی مخفیگاه متهم و همسرش در خیابان فاطمی شده و هر دو نفر آنها را دستگیر کردند.

متهم اصلی پرونده پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با مالباخته، در اعترافات خود صراتا عنوان کرد: کلیه اظهارات شاکی را قبول دارم ؛ همسر متهم نیز به همدستی با همسرش اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم هر دو متهم بویژه متهم اصلی پرونده و دیگر اسناد و مدارک تجمیع شده در پرونده، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محق
Canada
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۱
همه دیر اومده ... می خوان زود برن!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها