احیای یک معدن غنی هنر

یکی از شعارهایی که همواره در حوزه فرهنگ و هنر و کشف استعدادها به میان می‌آید، حمایت از جوانان است و اصولا هنر جوان با مهم‌ترین ویژگی‌اش یعنی جسور‌بودن، نوآوری و خلاقیت شناخته و شناسانده می‌شود.
کد خبر: ۶۴۹۲۸۹
احیای یک معدن غنی هنر

بی‌تردید مراکز آموزشی و خاصه دانشگاه‌ها یکی از ظرفیت‌های بزرگ و معادن غنی کشف استعداد جوان‌های جویای نام در آفرینش آثار هنری محسوب می‌شود و درست به همین دلیل در تمام دانشگاه‌ها چه آنها که به‌طور تخصصی به پرورش و آموزش رشته‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند و چه حتی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مهندسی و... معاونت فرهنگی حتی در حد یک نام وجود دارد و در سطحی کلان‌تر هم در وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری همواره و طی سال‌های دور و نزدیک دفتر و مرکزی برای ساماندهی رویدادهای فرهنگی، هنری، ‌دانشجویی پیش‌بینی شده و فعالیت می‌کردند.

اما در سال‌های اخیر یکی از آفت‌های جریان هنرجوان ما جدی نگرفتن ادب و هنر دانشجویی بوده که این جدی نگرفتن نمودهای مختلفی داشته است، روزگاری نه چندان دور دانشگاه یکی از مهم‌ترین منابع خبری رسانه‌ها و صفحه‌های فرهنگی محسوب می‌شد و چهره‌های شاخص هنر و ادبیات ایران با حضور در محافل دانشجویی مهم‌ترین دیدگاه‌ها و آثار خود را در آنجا عرضه می‌کردند و رسانه‌ها هم هیچ‌گاه این برنامه‌ها را از دست نمی‌دادند و از طرفی خود دانشگاه هم جشنواره‌ و کنگره‌های متعدد دانشجویی برگزار‌می‌کرد؛ از جشنواره شعر دانشجویان کشور بگیریم که مدتی است در محاق رفته است تا جشنواره فیلم، تئاتر و... که یا تعطیل موقت شده‌اند یا بسیار کم‌رونق و کم‌جون و بی‌سر و صدا برگزار می‌شوند.

حضور چند روز پیش ابراهیم حاتمی‌کیا در دانشگاه تهران و صحبت‌های بدون تعارف و جنجالی‌اش و همچنین اختتامیه جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان که روز گذشته با استقبال خوب برگزار شد، این امید را می‌دهد که دوباره مباحث و رویدادهای مهم فرهنگی و هنری جایگاه شایسته‌ای در دانشگاه‌های ما پیدا کند و این اتفاق میسر نمی‌شود مگر با فعال شدن انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری منسجم دانشجویی که چندسالی است آن طراوت گذشته و ساختار و تشکیلات منظم خود را از دست داده‌ است.

سینا علیمحمدی - ‌دبیر گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها