تلاش‌ها برای آزادی پنج مرزبان ربوده شده ایرانی در مرز ایران و پاکستان توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل در حالی ادامه دارد که سخنگوی وزارت خارجه دیروز ضمن رد گفت‌وگوی کشورمان با کشوری ثالث در منطقه برای آزادی سربازان ربوده شده، گفت: فعلا طرف مذاکرات ما پاکستان است. همان‌طور که کمیسیون امنیت مرزی ایران و پاکستان روز چهارشنبه در پاکستان برگزار خواهد شد، معتقدیم ایران و پاکستان خودشان قادر خواهند بود این مشکل را حل کنند.
کد خبر: ۶۴۷۶۵۰

به گزارش جام‌جم، مرضیه افخم که در پاسخ به پرسش خبرنگار ما سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما خواهان اقدام جدی پاکستان برای کنترل مناطق مرزی و فعالیت‌های اشرار و تروریست‌ها هستیم. خواهان این هستیم گروه‌های تروریستی که اقداماتی در مرز ایران انجام می‌دهند کاملا شناسایی شوند. عوامل ربایش مرزبانان ما شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات ایران شوند. در عین حال اعلام کرده‌ایم آماده‌ایم هرگونه همکاری را برای برقراری امنیت در مرزها و مبارزه با اشرار و تروریست‌ها با پاکستان داشته باشیم. وی در نشست خبری هفتگی خود درباره تازه‌ترین اقدامات در راستای آزادی سربازان ربوده شده، اظهارکرد: اقدامات در حوزه‌های سیاسی و امنیتی از طریق مراجع داخلی انجام شده و سفارت ما در اسلام‌آباد با ارسال یادداشت و انجام دیدار با مقامات پاکستان موضوع را پیگیری کرده و همچنان در دستور کار قرار دارد. طی دو نوبت سفیر پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه دعوت و یادداشت اعتراض در این زمینه به مقامات پاکستانی داده شد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین نکته در بررسی راهکارهای مختلف برای آزادی مرزبانان ربوده شده، حفظ سلامت این افراد است و همه دستگاه‌های درگیر با این مساله بر سر ضرورت حفظ سلامت افراد ربوده‌شده اجماع‌نظر دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اظهارات سفیر ایران در مسکو مبنی بر این که ایران توافق کرده در قبال دریافت تجهیزات و کالا و همچنین ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر به این کشور نفت بدهد، گفت: همکاری‌های بین ایران و روسیه در حوزه‌های گسترده جریان دارد. گفت‌وگوها و مقدماتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور شروع شده و مذاکراتی در حال انجام است که چگونه این همکاری‌ها گسترش یابد.

وی درباره اظهارات وزیر خارجه کشورمان درخصوص انجام تغییرات گسترده در 40 سفارتخانه و کنسولگری ایران نیز گفت: با پایان ماموریت سفرا، سالانه تعدادی از آنها به کشور بازمی‌گردند و مجموعه‌ای از مدیران در سازوکار داخلی برای پست‌های جدید و نمایندگی‌هایی که خالی شده معرفی می‌شوند. این مسیر،‌ مسیر طبیعی است و هر ساله وزارت امور خارجه این میزان جابه‌جایی را دارد.

افخم در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر این‌که وزارت خارجه مانع ورود هیات موشکی کره‌شمالی به ایران شده است، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و اخبار منتشر شده در این باره کاملا بی‌اساس است و چنین بحثی به هیچ شکلی مطرح نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها