مهدی قره شیخلو در برنامه فصل نو شبکه قران و معارف سیما گفت: تعامل و هم افزایی بین ارگان های مختلف و فرهنگ سازی برای ایجاد حساسیت نسبت به قران و فعالیت های قرانی مهم ترین اصولی است که باید در رابطه با تبلیغ و ترویج قران در نظر گرفت.
کد خبر: ۶۲۵۲۴۶
آموزش و پرورش اصلی ترین مرکز برای سرمایه گذاری قرآنی است

رئیس سازمان دارالقرآن بیان داشت: بعد از انقلاب در طی این سی و اندی سال کارهای زیادی در بحث آموزش، تبلیغ و ترویج و پژوهش قرانی انجام شده است هر چند که کم رنگ بوده اما کارهای کمی هم نبوده است، در این چند سال ساختارهای زیادی را تجربه کردیم که آخرین ساختار نیز ساختار شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که امیدواریم با توجه به ظرفیت هایش به سرانجام و سرنوشتی مانند ساختارهای قبلی دچار نشود.

وی ادامه داد: ما باید در رابطه با فعالیت های قرآنی سرعت عمل بیشتری داشته باشیم و در این راستا ساز و کارهای مناسبی را به کار ببریم که به نظر بنده یکی از مهم ترین این راهکارها بحث تعامل و هم افزایی بین تمام نهادهایی است که می توانند در امر فعالیت های قرآنی دخیل باشند و این در ابتدا نیاز دارد تا تمام نهادها و سازمان ها در این رابطه ظرفیت های خود را بشناسند.

قره شیخلو تأکید کرد: یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاهایی که می توان بر روی آن سرمایه گذاری کرد آموزش و پرورش است هر چند خودش مشکلات زیادی دارد اما ظرفیت هایی هم دارد که بسیار قابل استفاده است یکی از ظرفیت های آموزش و پرورش 100 هزار مدرسه ای است که اعلام شده 90 هزار تای آن نیمروزه است مسلما اگر تشکل های قرآنی و آموزش و پرورش به هم متصل باشند کارهای بسیار مفیدی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: نکته دیگر که بسیارمهم می باشد بحث فرهنگ سازی است این فرهنگ سازی باید به گونه ای باشد که حساسیت به فعالیت های قرآنی را در جامعه زیاد کند و این عزم ملی و جدی می طلبد که در این عزم بخش مهمی هم خود مردم هستند ومسلما رسانه نیزپشتیبانی کننده اصلی برای این فرهنگ سازی خواهد بود.ما شاهد بودیم که با تلاش های صدا و سیما بسیاری از مشکلات مربوط به رانندگی و ترافیک حل شد و این همان فرهنگ سازی است که رسانه از آن پشتیبانی کرد.

وی با بیان این مطلب که صدا و سیما دارای ظرفیت بسیار بالایی برای فرهنگ سازی در جامعه است گفت:نباید تمام بار بر روی گردن شبکه رادیو و سیمای قرآنی باشد بلکه تمامی رسانه ها و تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی باید در این فرهنگ سازی ورود پیدا کنند در حالی که ما هنوز هم متأسفانه شاهد هستیم که در اکثر سریال ها تنها در مراسم ختم از قرآن استفاده می شود و این مسلما اثرات خوبی نخواهد داشت.

قره شیخلو ادامه داد:ما اگر بخواهیم که کارهای قرآنی موفق باشد به برنامه، بودجه و ساختار درست نیاز داریم تا به حال هم با توجه به فاصله زیادی که ما در زمان پیروزی انقلاب به دلیل نظام شاهنشاهی با قرآن داشته ایم کارهای زیادی صورت گرفت اما تمام این کارها پیش نیاز بوده و در حقیقت باید روی این فاصله ها کار کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین کارها این است که طوری قرآن را بیاموزیم که بتوانیم اصول قرآنی را بشناسیم و در سطوح مختلف از آن استفاده کنیم اینجا لازم است که تمام نهادها و مؤسسات قرآنی به این سمت و سو بروند تا مدلی را طراحی کنند که بتوان بر اساس این مدل مردم قرآنی فکر کنند و قرآنی عمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها