بیمه درمانی معتادان، دو هفته دیگر نهایی می‌شود

فوت 3056 نفر به علت مصرف مواد مخدر

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح آخرین وضعیت مراکز ترک اعتیاد از ساماندهی 80 درصد از مجموع مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۱۱۷
کمپ های ترک اعتیاد زیر ذره بین ستاد مبارزه با مواد مخدر

بابک دین پرست ، درباره آخرین وضعیت ساماندهی مراکز ترک اعتیاد و برخورد با مراکز غیرمجاز گفت: به منظور ترسیم فرآیند برخورد قانونی با مراکز غیرمجاز و متخلف درمان سوء مصرف مواد مخدر و روانگردانها، جلسه‌ای در آذر ماه سال گذشته با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت، تعاون، دادستانی کل کشور و نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی برگزارشد.

وی ادامه داد : در همین راستا مقرر شد هریک از دستگاه‌های ذی‌ربط مصوبات این جلسه را به واحدهای خود ابلاغ و ضمن نظارت دقیق و مستمر بر روند اجرای مصوبات، گزارش پیشرفت کار، بصورت منظم به ستاد مبارزه با مواد مخدر گزارش بدهند که در همین رابطه دستورالعمل ساماندهی مراکز غیرمجاز توسط دبیر کل ستاد ابلاغ شد.

وی افزود:‌ با تلاش مسئولان دستگاه‌ها و سازمانها مختلف بویژه پیگیری جدی شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسرکشور، از میان 1158 مرکز درمان غیرمجاز شناسایی شده در کشور، 929 مرکز در طول سه ماهه پایانی سال 91 تا پایان شهریور ماه امسال، تعطیل یا زمینه اخذ مجوز قانونی آنها فراهم شده؛ در نتیجه 80 درصد از کل مراکز غیر مجاز کشور، در جریان این طرح ساماندهی شدند.

بیشترین کمپ های غیر مجاز کجاست؟

دین پرست با اشاره به بیشترین فراوانی این مراکز در استانها گفت:‌ در میان استانهای کشور بیشترین آمار اولیه مربوط به فعالیت مراکز غیرمجاز در استانهای تهران با 437 مرکز، خراسان رضوی113، لرستان 100، مازندران 94، البرز80، فارس67 و خوزستان 50 مرکز بود.

تعطیلی 38 درصد از مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد

به گفته معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، از مجموع 1158 مرکزغیرمجاز شناسایی شده درکشور، تعداد 443 مرکز (حدود 38 درصد) در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی، پلمپ و تعطیل شده‌اند و در میان استانهای کشور بیشترین آمار مربوط به تعطیلی مراکز غیر مجاز در استانهای تهران با 187 مرکز، لرستان65 مرکز، البرز39 مرکز و مازندران 31 مرکز، اختصاص دارد که البته در حال حاضر بیشترین آمار مربوط به مراکز تعیین تکلیف نشده نیز مربوط به استانهای فارس با 51 مرکز ، خراسان رضوی 48 مرکز، تهران42 مرکز، مازندران 28 مرکزاست.

وی ادامه داد:‌ از میان کل مراکز شناسایی شده تعداد 486 مرکز یعنی حدود 42 درصد در مسیر اجرای این طرح، در چرخه اخذ مجوزهای قانونی قرار گرفته‌اند. در میان استانهای کشور بیشترین آمار اعلام شده مربوط به این موضوع به استانهای تهران با 208 مرکز، لرستان با 35 مرکز، مازندران با 35 مرکز، خراسان رضوی با 34 مرکز و اصفهان با 33 مرکز، اختصاص دارد.

دین پرست تصریح کرد: در زمان آغاز طرح ساماندهی تنها هفت استان از جمله استانهای ایلام، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و کردستان اعلام کردند فاقد مرکز غیر مجاز در کشور هستند، لذا هم اکنون این رقم با افزوده شدن 14 استان جدید یعنی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی، خوزستان، قم، قزوین، کرمانشاه، کرمان، گلستان، لرستان، مرکزی و یزد، به عدد 21 استان رسیده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها