بررسی عوامل مشکلات تنفسی در استان خوزستان

کارگروه ویژه بررسی علل مسمومیت تنفسی شهروندان خوزستانی در اثر بارش باران پاییزی با حضور مسئولان کشوری و استانی در حالی در اهواز برگزار شد که عوامل مختلفی از جمله وجود دکل‌های چینی و آتش زدن لاستیک از جمله دلایل این اتفاق عنوان شد.
کد خبر: ۶۱۷۹۷۱

به گزارش مهر، در این جلسه که با حضور تعدادی از نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مشکلات تنفسی ایجاد شده برای شهروندان خوزستانی در اثر بارش باران پاییزی مورد بررسی قرار گرفت.رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در این جلسه عنوان کرد: احتمال وجود عنصر ازون در هوای اهواز، فرضیه صاعقه و گرده‌‌افشانی گیاهان از جمله دلایل احتمالی بروز این مسمومیت تنفسی در استان مطرح شده است. البته همه این فرضیه‌ها در دست بررسی است و تاکنون هیچ کدام از آنها به مرحله اثبات نرسیده است.

سیدمحمد علوی با تاکید بر این‌که تعداد افراد مبتلا به بیماری تنفسی در بین شهرهای شمالی استان کمتر بوده است، افزود: به همین دلیل فرضیه ایجاد مشکلات تنفسی در اثر گرده‌افشانی گیاهان رد می‌شود، زیرا شهرهای شمالی استان منبع کشاورزی محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان نیز در این جلسه گفت: این حجم از مسمومیت‌های تنفسی ایجاد شده در بین شهروندان خوزستانی کاملا بی‌سابقه بوده است، به عنوان مثال نمونه مشابه این مسمومیت در اولین باران پاییزی سال گذشته فقط 200 نفر مراجعه‌کننده به مراکز درمانی داشتیم.

احمدرضا لاهیجان‌زاده با بیان این‌که بررسی‌هایی که قبل و بعد از بارندگی اخیر صورت گرفته است نشان می‌دهد که میزان آلاینده‌های موجود در هوا در مقایسه با شاخص بهداشت جهانی از استاندارد و وضع متعادلی برخوردار است، اظهار کرد: به همین منظور عواملی همچون جابه‌جا نشدن هوا، وجود رطوبت 90 درصدی و افت شش درجه‌ای هوا را می‌توان از جمله علل به وجود آمدن این مسمومیت تنفسی به شمار آورد.

به گفته وی، غیرطبیعی بودن سوخت نیروگاه رامین، سوزاندن لاستیک توسط لشکر 92 زرهی در محور اهواز ـ حمیدیه و احتمال وجود ترکیبات بنزینی در هوا می‌تواند از جمله علل وقوع این مسمویت تنفسی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها