دستاوردی که علم اخلاق زیستی را نگران کرد

طراحی نوزاد به سلیقه والدین!

خبر سلامت

نگران دندان‌درآوردن نوزاد نباشید

یک دندانپزشک گفت: رویش دندان در نوزادان ممکن است با احساس ناراحتی، درد، خارش لثه و آب‌ریزش دهان همراه باشد که این علائم طبیعی است.
کد خبر: ۶۰۰۴۱۳

دکتر لیلا بصیر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ظاهرشدن این علائم در نوزادان از شش ماهگی جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد، زیرا مراحل فیزیولوژیکی است که برای همه نوزادان اتفاق می‌افتد و البته میزان آن به شرایط هر نوزاد بستگی دارد و ممکن است در بعضی شدید و در برخی دیگر خفیف باشد.

در صورت ظاهرشدن این علائم در نوزادان به والدین توصیه می‌شود از لثه‌گیر پلاستیکی استفاده کنند، نوزادان با گازگرفتن لثه‌گیر که حالت مالشی برای لثه‌ها ایجاد می‌کند، احساس راحتی کرده و خارش در لثه نوزاد برطرف می‌شود.

وی افزود: می‌توان با تجویز پزشک از ترکیبات آنتی‌هیستامین‌ها که ضدخارش و حساسیت است، مانند دیفن‌هیدرامین و پرومتازین برای تسکین خارش لثه نوزادان استفاده کرد.

همچنین هنگام رویش دندان‌ها، گاهی درجه حرارت بدن نوزاد،بالا می‌رود که با توجه به تغییرات بدن، برای این دوره طبیعی است. در این صورت نیز می‌توان از مسکن‌ها مانند استامینوفن و ایبوبروفن برای نوزاد استفاده کرد. والدین می‌توانند هویج شسته شده در دست نوزاد قرار دهند تا نوزاد بتواند با گاز گرفتن هویج، لثه‌های خود را به طور طبیعی بخاراند.

استرس، کچل‌تان می‌کند

ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و یکی از معمول‌ترین آنها، کمبود ریزمغذی‌ها و املاح ضروری در بدن است.

به گزارش ایسنا، محققان در مطالعاتی جدید برخی از عوامل موثر در ریزش مو را به اختصار عنوان کرده‌اند:

- استرس ناشی از بیماری یا عمل جراحی که البته این نوع ریزش مو، اغلب موقت است.

- تغییر در میزان ترشحات هورمونی که اغلب از بارداری یا اختلالات غده تیروئید ناشی می‌شود.

- استفاده از داروهای خاص همچون داروهای رقیق‌کننده خون، داروهای افسردگی، قرص‌های ضدبارداری، داروهای قلب یا ویتامین A ریزش مو را تشدید کرده‌اند.

- ابتلا به عفونت قارچی پوست سر نیز در از دست دادن موها نقش دارد.

- گاهی نیز ابتلا به برخی بیماری‌ها همچون دیابت یا لوپوس در ریزش مو موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها