خبر سلامت

استرس شغلی، فشار خون را افزایش می‌دهد

رئیس اداره سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: آلودگی صوتی در محل کار و برخی آلاینده‌های شیمیایی می‌توانند باعث افزایش فشار خون شوند.
کد خبر: ۵۸۹۷۳۴

دکتر کاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که بسیاری از عوامل به طور مستقیم یا غیرمستقیم در افزایش فشار خون تاثیر دارد، افزود: هر یک از این آلاینده‌های محیطی در صورتی که از حد معینی تجاوز کنند، می‌توانند بر سلامتی افراد تاثیر ناگواری داشته باشند. از پیامدهای آلاینده‌های محیط زیست، افزایش بیماری‌های قلب و عروق ازجمله فشار خون بالاست. البته به غیر از آلاینده‌های شیمیایی، آلاینده‌های فیزیکی مثل آلودگی صوتی در ایجاد این بیماری موثر است.

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد استرس در محیط کار می‌تواند فشارخون را به صورت گذرا افزایش دهد و زمانی که فرد در شرایط بدون استرس قرار می‌گیرد، فشارخون به حالت طبیعی برمی‌گردد. برای پیشگیری و کنترل بیماری پرفشاری خون، توجه به عوامل موثر بر این بیماری مانند تغذیه، فعالیت بدنی و انجام ورزش منظم و مداوم، کنترل عوامل محیطی و شغلی گوناگون و آموزش و ارتقای سطح آگاهی جامعه ضروری است.

اختلالات تیروئید به طور قطعی درمان می‌شود

یک فوق‌تخصص غدد، درمان‌ اختلالات غدد تیروئید ناشی از کم‌‌کاری یا پرکاری تیروئید را تشریح کرد و گفت: مصرف قرص‌های تیروکسین برای کم‌کاری تیروئید از رایج‌ترین راه‌های درمان است.

دکتر حسین دلشاد در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: درمان اختلالات تیروئید بستگی زیادی به اختلالات زمینه‌ای دارد در صورتی که کم‌کاری غده تیروئید ناشی از کمبود ید باشد با مصرف متناسب ید برطرف می‌شود. البته ایرانی‌ها بیشتر از یک دهه است که از ید کافی برخوردارند و این مشکل از بین رفته است. وی در رابطه با بیماری پرکاری تیروئید و راه‌های درمان آن عنوان کرد: داروهای ضدتیروئید در 50‌درصد باعث کنترل دائمی تیروئید و در بقیه موارد به عود بیماری منجر می‌شود. عمل جراحی و برداشتن غده تیروئید در پرکاری هورمون تیروئید را نیز می‌توان به عنوان درمان قطعی و دائمی اطلاق کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها