خدمات رسانی امدادگران هلال احمر به مسافران تابستانی از فردا

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی خدمات رسانی ۲۹ هزار و ۳۲۸ امدادگر و نجاتگر هلال احمر در آغاز دومین مرحله از طرح ملی امداد و نجات تابستانه این جمعیت خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۱۰۱
خدمات رسانی امدادگران هلال احمر به مسافران تابستانی از فردا

حیدر حیدری گفت:‌ به منظور خدمات رسانی بیشتر به مسافران تابستانی جاده ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور مرحله دوم طرح ملی امداد و نجات تابستانه این سازمان از فردا (چهارشنبه) در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: در اجرای مرحله دوم این طرح ملی امداد و نجات بهره گیری از دو هزار و ۷۳۰ دستگاه خودروی امدادی و عملیاتی شامل هزار و ۱۵۳ دستگاه آمبولانس، ۲۸۱ دستگاه خودروی ویژه عملیات نجات، ۱۱۰ دستگاه خودروی پشتیبانی عملیات و ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات سیار در دستور کار خدمات رسانی بیشتر نیروهای امدادرسان قرار گرفته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به در نظر گرفتن هزار و ۲۱۴ پایگاه امداد و نجات در این طرح ملی،گفت:با توجه به جمع بندی نهایی، ۴۷۸ پایگاه ثابت و ۷۳۶ پست موقت و سیار کار امدادرسانی به مسافران تابستانه را برعهده خواهند داشت.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از رشد ۴۸ درصدی امکانات و تجهیزات امدادی بکارگیری شده در مرحله دوم این طرح ملی امداد و نجات برای خدمات رسانی بیشتر به مسافران تابستانی خبر داد.

وی گفت:‌ در اجرای مرحله دوم این طرح ملی امداد و نجات تابستانه علاوه بر استفاده از تجهیزات گروهی و عملیاتی امداد و نجات از سوی امدادگران و نجاتگران ۴۷۰ دستگاه تلفن ماهواره ای ثریا و ۴۸۵ دستگاه اکسیژن ساز برای اجرای این طرح ملی اختصاص یافته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مقرر شد از ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت درمانگاهی نیز در مرحله دوم این طرح ملی مورد استفاده قرار ‌گیرد، افزود: این موتورسیکلت‌ ها برای گشت زنی در محیط های کوهستانی، آبی و دریایی بویژه سواحل و تفرجگاه های سه استان شمالی کشور در نظر گرفته شده و با توجه به همراه داشتن تجهیزات لازم می‌توانند از بروز حوادث جدی تر برای مصدومان احتمالی حوادث در مناطق یادشده جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: مرحله دوم طرح ملی امداد و نجات تابستانه با استقرار نیروهای امدادی هلال احمر در ۶۱ پایگاه امداد و نجات کوهستان، ۷۸ پایگاه امداد و نجات دریایی و ساحلی و ۳۹۸ پایگاه امداد و نجات جاده ای اجرا خواهد شد.

وی همچنین در مورد همجواری ۱۵ استان کشور برای ارائه خدمات ساحلی دریایی اظهار کرد: ۴۰۰نیروی متخصص به همراه ۸۱ قایق نجات آماده در این طرح شرکت دارند و بیشترین تمرکز ما امسال معطوف به پیشگیری، آموزش و امداد خواهد بود و با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده همکاری خوبی را با رسانه های جمعی در این رابطه آغاز کرده‌ایم.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر به فعالیت ۱۳ پایگاه امداد و نجات هوایی اشاره کرد و افزود: با توجه به امکانات ویژه ای که برای خدمت رسانی موثرتر در نظر گرفته ایم، ۱۷ بالگرد به طور شبانه روزی در سراسر کشور آماده خدمت رسانی در مرحله دوم اجرای طرح تابستانه هلال احمر هستند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها