«رنو» از ایران نرفته است

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران اخبار منتشر شده در رابطه با توقف فعالیت‌ها و تولید محصولات تحت برند شرکت رنو در ایران را تکذیب کرد.
کد خبر: ۵۸۴۸۳۰

ساسان قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ تولید محصولات تحت برند رنو در ایران در تیراژی مشابه تیراژ تولید سایر محصولات داخلی ادامه دارد.

وی با بیان این‌که به دنبال مشکلات داخلی و خارجی به‌ویژه تحریم صنعت خودرو، تیراژ تولید خودرو نسبت به سال 90 به حدود یک سوم کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: طبیعی است در این اوضاع به همان میزان که تیراژ تولید محصولات ایران خودرو و سایپا کاهش یافته است، تولید محصولات تحت برند رنو نیز کاهش یابد.دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: ‌رنو دقیقا وضعی مشابه قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی دارد. به عنوان مثال قطعات وارداتی از اروپا شامل تحریم شده و ورود آنها برای قطعه‌سازان، خودروسازان و شرکت رنو با محدودیت‌های زیادی همراه است.

قربانی با بیان این‌که این ما هستیم که باید شرایط را برای ادامه فعالیت‌های رنو در ایران فراهم کنیم، تصریح کرد: ‌رنو تنها شرکتی است که در ایران سرمایه‌گذاری و نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کرده است. بنابراین همان قدر که رنویی‌ها علاقه‌مند به ادامه حضور در ایران هستند ما نیز باید نسبت به این موضوع علاقه‌مند باشیم.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که مدیران ارشد رنو در ایران تاکید کرده‌اند، این شرکت تا زمانی که امکان ادامه فعالیت در صنعت خودرو را داشته باشد در ایران خواهد ماند زیرا برنامه‌ریزی رنو برای فعالیت در ایران بلندمدت است.این اخبار در حالی مطرح می شود که چندی است برخی رسانه های خارجی در حال فضا سازی درباره خروج رنو از ایران هستند.مستمسک این فضا سازی ها اظهارات دو پهلو و مبهم برخی مدیران ارشد رنو است. آنها در اظهارات خود ضرر این کمپانی را به خاطر تحریم های آمریکا مطرح کرده و اظهار داشتند آمریکا مستقیما به این کمپانی برای خروج از ایران فشار آورده است. با این حال رنو هنوز اظهار نظر صریحی درباره خروج از ایران نکرده و هرچه مطرح می شود گمانه زنی ها و فضاسازی رسانه های خارجی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها