ده‌ها تن از مردم لس‌آنجلس در کنار دیگر مردم شهرهای آمریکا در اعتراض به سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در خاورمیانه به‌ویژه سوریه دست به تظاهرات زدند.
کد خبر: ۵۷۸۵۱۳
تظاهرات مردم آمریکا در اعتراض به مداخله نظامی کاخ سفید در سوریه

مستقر در واشنگتن؛ در تظاهراتی گسترده ده‌ها نفر از شخصیت‌های برجسته و اعضای سازمان‌های ضدجنگ در سراسر آمریکا به‌صورت یک‌پارچه علیه مداخله نظامی آمریکا، ناتو و اسرائیل در جنگ سوریه دست به تظاهرات زدند.

28 ژوئن تا 17 جولای "هفته ملی مبارزه" نام گرفته است که در آن معترضان در ده‌ها شهر آمریکا نسبت به مداخله در سوریه اعتراض می‌کنند. در این تظاهرات نهادها و سازمان‌های ضدجنگ بسیاری حضور داشتند که در این میان به شخصیت‌های برجسته‌ای مانند رمزی کلارک، دادستان کل سابق آمریکا و سینتیا مک‌کینی، از اعضای سابق کنگره آمریکا می‌توان اشاره کرد.
 
به‌اعتقاد افراد شرکت کننده در این تجمع ادعای بی‌اساس مطرح شده مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در این کشور موجب افزایش تنش در این کشور شد. دولت اوباما نیز همانند دولت پیش از خود ادعا می‌کند که نگران شرایط حقوق بشر و دموکراسی در سوریه است اما متحدان آمریکا در این سناریو کشورهایی مانند قطر و عربستان هستند که خود دولت‌هایی مستبد به شمار می‌روند. حمله به عراق در سال 2003، جنگ اسرائیل و لبنان در سال 2006 که با حمایت آمریکا صورت گرفت، حمله هوایی ناتو در سال 2011، تلاش فعلی آمریکا و متحدانش برای گسترش جنگ در سوریه و تهدید پیوسته کشوری مانند ایران همگی بیانگر تلاش آمریکا و متحدانش برای تسلط بر منطقه نفت‌خیز خاورمیانه است.

در لس‌آنجلس نزدیک به صد معترض در یکی از شلوغ‌ترین مناطقی که حمل و نقل عمومی در آن صورت می‌گرفت دست به تظاهرات زدند. این افراد پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن شعارهایی مانند "به جنگ در سوریه پایان دهید!" و " آمریکا، از خاورمیانه خارج شو!" نوشته شده بود. در این تظاهرات تعدادی از سربازان کهنه‌کار آمریکایی نیز حضور داشتند. یکی از افراد شرکت کننده در این تظاهرات سرباز جوانی بود که به‌تازگی از ارتش خارج شده بود. وی  که در این تظاهرات صحبت می‌کرد گفت: در  نیروی دریایی هرروز به ما می‌گفتند که باید از ایران و سوریه بترسیم. حالا می‌دانیم که باید بیشتر از همه از دولت خود هراس داشته باشیم.
 

سازمان‌های مختلفی از کشورهای آمریکای لاتین، فیلیپین، آفریقا و تعداد زیادی از سازمان‌های حقوق بشری در این تظاهرات شرکت داشتند. یکی از اعضای گروه ANSWER نیز با انتقاد از سیاست‌های داخلی دولت آمریکا گفت: دولت با لغو خدمات اساسی با نام ریاضت اقتصادی  باعث از بین رفتن صدها هزار شغل طی سه سال گذشته شده است اما در سوی مقابل میلیاردها دلار برای توسعه جنگ در کشورهای دیگر و جاسوسی از شهروندان آمریکایی هزینه کرده است.

تظاهرات لس‌آنجلس تنها یکی از چندین تظاهرات گسترده در سارس آمریکا بود و همین مسئله مخالفت امریکا با سیاست‌های دولت این کشور را نشان داد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها