رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: میزان ذخایر شناسایی شده معادن استان بوشهر چهار میلیارد و 200 میلیون تن برآورد شده است.
کد خبر: ۵۷۷۷۲۰
ذخیره 4.2 میلیارد تن ذخائر معدنی در استان بوشهر

به گزارش فارس از بوشهر، عباس تابش ظهر امروز در گردهمایی معدنکاران استان بوشهر گفت: مهم‌ترین اندیس‌های شناسایی شده و توانمندی‌های استان شامل مواد اولیه سیمان، سنگ آهک با عیار بالا (بیش از 95% کربنات کلسیم) برای مصارف صنعتی و شیمیایی و فولاد سازی، سنگ لاشه آهکی برای مصارف ساختمانی و ابنیه سازی و سازه‌های دریایی، سنگ آهک قابل برش برای مصارف ساختمان سازی، مواد تکمیلی سیمان، مارن برای مواد تکمیلی سیمان و تهیه آجر، سنگ نمک کوهی برای مصارف صنعتی، خوراکی و شیمیایی، نمک آبی برای مصارف خوراکی، صدف دریایی برای تهیه خوراک دام و طیور و... دولومیت برای مصارف نسوز، تهیه منیزیم، شن و ماسه کوهی و رودخانه‌ای برای مصارف پروژه‌های عمرانی و مواد اولیه سنگ شکن‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به ترتیب اهمیت و ذخیره فسفات در منطقه خورموج و کنگان، بوکسیت در منطقه دشتی، سولفات استرانسیوم (سلستین) در منطقه تنگستان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در خصوص وضعیت موجود معادن استان اضافه کرد: تا پایان خرداد ماه سال جاری، تعداد معادن دارای مجوز بهره برداری در استان 194 فقره بوده که از این تعداد 81 فقره در زمینه استخراج سنگ لاشه، 95 فقره در زمینه استخراج واریزه کوهی، 10 فقره در زمینه استخراج سنگ گچ و سه فقره در زمینه  استخراج سنگ آهک و چهار فقره در زمینه  استخراج مارن و یک فقره در زمینه استخراج سنگ نمک مجوز بهره برداری داشته‌اند.

این مسئول در ادامه گفت: اشتغال موجود در معادن استان تا پایان خرداد ماه 92 ، تعداد 1082 نفر و میزان سرمایه گذاری  موجود 335 میلیارد ریال است.

تابش در زمینه اهم برنامه‌ها و اهداف بخش معدن درسال 92 افزود: انجام پهنه بندی محدوده‌های معدنی استان به منظور معرفی مناطق مستعد معدنی و ساماندهی محدوده‌های معدنی، ساماندهی محدوده‌های معدنی شن و ماسه رودخانه‌ای، بررسی نیازهای ماشین آلات و تجهیزات واحدهای معدنی و صنایع معدنی تحت پوشش و پیگیری جهت تامین آنها، جلوگیری از فعالیتهای اکتشافی - بهره‌برداری غیرمجاز در چارچوب قوانین، برنامه‌ریزی لازم برای محاسبه دقیق میزان برداشت از معادن و وصول حقوق دولتی مربوط به آنها، بررسی و شناسایی و تامین اعتبارات لازم جهت ایجاد امکانات زیربنایی در بخش معدن، پیگیری جهت فراهم کردن بستر لازم برای توسعه صادرات مواد معدنی فرآوری شده (به خصوص احداث پایانه صادرات مواد معدنی) و برنامه ریزی لازم برای فعال کردن معادن و محدوده‌های اکتشافی غیرفعال و متروکه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها