رییس بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی از احداث و تکمیل 16 هزار و 500 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده‌ این استان از ابتدای آغاز روند بازسازی این مناطق تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۶۲۲
تکمیل بیش از 16 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده‌ آذربایجان

قربان محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در ابتدای آغاز روند بازسازی، تصمیم بر احداث 3400 واحد مسکونی گرفته شده بود اما با توجه به این‌که عمده‌ منازل، کهنه و احتمال خطر وجود داشت برای جلوگیری از آسیب‌های بعدی همه را صد درصد تخریبی در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: برای عمران و آبادانی تصمیم بر ساخت 20 هزار واحد گرفته شد که خوشبختانه هیات دولت هم آن را تصویب کرد.

رییس بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در ابتدا رسیدگی به منازلی با آسیب‌دیدگی بیش از 60 درصد آغاز شد، ادامه داد: آسیب حدود 3400 واحد بیش از 60 درصد بود که در دو ماهه‌ی نخست بازسازی بیش از 3000 واحد تکمیل شد.

محمدی با اشاره به مشکلات روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده‌ ارسباران یادآور شد: سال پیش 10 هزار و500 واحد را گچ خاک کرده و تحویل دادیم و البته 10 هزار و 500 کانکس در اختیار مردم قرار دادیم تا اگر نتوانستند در ساختمان‌ها سکونت یابند از این کانکس‌ها استفاده کنند.

وی گفت: 21 هزار اسکان موقت و واحد مسکونی و 12 هزار واحد دامی موقت چه به صورت 18 متری و یا 24 متری در اختیار مردم قرار دادیم.

رییس بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در همه‌ روستاهای زلزله‌زده کانکس به صورت رایگان تعلق گرفته است اما با توجه به این‌که در شهرها وضعیت متفاوت بود شورای مدیریت بحران تصمیم گرفت به شهر ورزقان، هریس و اهر کانکس تعلق نگیرد.

محمدی یادآور شد: در شهر ورزقان به علت تخریب زیاد منازل مسکونی کانکس تعلق گرفت که البته مشروط به دریافت نکردن وام بلا عوض 2 میلیون تومانی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها