آزادسازی خرید و فروش فیش حج غیرکارشناسی است

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر گفت: آزاد سازی خرید و فروش فیش حج تصمیمی غیر کارشناسی است.
کد خبر: ۵۶۳۱۶۹
آزادسازی خرید و فروش فیش حج غیرکارشناسی است

 به گزارش واحد مرکزی خبر، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت افزود: در گذشته انتقال فیش‌های حج تمتع فقط به فامیل و بستگان سببی و نسبی میسر بود، لیکن بدون اخذ نظر بعثه مقام معظم رهبری، آزاد شدن نقل و انتقال فیش‌های حج تمتع اعلام شد.

وی اضافه کرد: این امر قیمت‌ها را به شدت افزایش داد و کار دلالان در این حوزه رونق گرفت بشکلی که هر فرد با خرید فیش و پرداخت ما به التفاوت آن چیزی حدود 25 تا 30 میلیون تومان باید پرداخت کند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر گفت: این کار درستی نیست، وقتی کسی این مبلغ را پرداخت می‌کند توقع دریافت خدمات بیشتر را دارد و این برای حج و زیارت مقدور نیست.

وی افزود: متأسفانه درست در همین زمان پیشنهادی مطرح می‌شود که خرید و فروش فیش‌های حج در فرا بورس صورت بگیرد، آیا پیشنهاد دهندگان توجه دارند که اینگونه امور حج را از حالت معنوی خارج و به یک امر تجاری تبدیل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر گفت:براساس بررسی کارشناسان بعثه بخشی از افزایش قیمت‌ها بطور طبیعی معلول افزایش قیمت ارز بوده است، اما بخش دیگر متأسفانه به نبود کارشناسی دقیق از قیمت گذاری مربوط می‌شود.

وی گفت:همانگونه که رییس سازمان حج و زیارت گفت امسال در اجاره مسکن و تدارکات چند میلیون ریال سعودی نیز صرفه جوئی انجام شده است و طبق گفته مدیر کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نمی‌بایست افزایش قیمت در حد کنونی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر گفت:آن زمان که مردم با یک میلیون ثبت نام کردند از ارزش پول ملی کاسته نشده بود، آنان پول را در بانک‌ها ثبت نام کردند و سود عمده به بانک‌ها رسیده  است.

newsQrCode
برچسب ها: فیش حج
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها