مهارت‌های ضروری برای شرکت در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس را باید یک آزمون بریتانیایی به حساب آورد که دانشگاه کمبریج انگلستان و شورای فرهنگی بریتانیا، مجری اصلی این آزمون هستند، اما این حرف به این معنی نیست که در دانشگاه‌های آمریکایی، مدرک آزمون آیلتس را قبول نداشته باشند.
کد خبر: ۵۶۱۵۸۹
مهارت‌های ضروری برای شرکت در آزمون آیلتس

مثلا دانشگاه مطرح هاروارد در آمریکا، نمرات زبان آیلتس را به عنوان یکی از مهارت‌های اصلی دانشجویان به حساب می‌آورد، اما به طور کلی بهتر است قبل از اقدام به پذیرش دانشگاهی، مدرک زبان مورد نیاز را مطابق با تقاضای دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، آماده کنید.

نکته بسیار مهمی که نباید فراموش کنید این است که اعتبار مدارک آزمون آیلتس، دو ساله است و پس از دو سال مدرک زبان شما در دیگر کشورهای جهان اعتباری نخواهد داشت.

پس اگر سطح زبان شما خوب است، اما قصد مهاجرت یا تحصیل در کشورهای دیگر را ندارید، شرکت در آزمون آیلتس بیشتر به منزله صرف هزینه و زمان به حساب می‌آید.

نکته مهم دیگر این است که داشتن مدرک آیلتس، اصلا به این معنی نیست که فرد دارای این مدرک، حتما می‌تواند براحتی با زبان انگلیسی صحبت کند یا حرف‌های یک انگلیسی زبان را کاملا متوجه شود. اگر بخواهیم ساده‌تر صحبت کنیم، گرفتن مدرک آیلتس به یک سری فوت‌و‌فن‌ها نیاز دارد که آگاهی از آنها، می‌تواند قبولی شما در این آزمون را تضمین کند.

فرض کنید یک دانش‌آموز که به کلاس کنکور می‌رود و فوت‌و‌فن تست‌زدن را هم یاد می‌گیرد، شاید بتواند از دانش‌آموزی که به کلاس کنکور نرفته است، راحت‌تر و سریع‌تر تست بزند، اما اصلا به این معنی نیست که دانش و سواد تحصیلی او بالاتر از همکلاسی‌اش است.

به بیان دیگر، بسیاری از مدرسان زبان انگلیسی در کشور ما وجود دارند که دانش بالایی از این زبان خارجی دارند، اما احتمال دارد هرگز در آزمون آیلتس شرکت نکرده باشند و اصلا هیچ‌وقت هم قصد نداشته باشند در این امتحان شرکت کنند.

یعنی داشتن مدرک زبان آیلتس، الزاما به معنی برخوردار‌بودن از سطح دانش بالای زبان انگلیسی و نداشتن این مدرک نیز به معنای تسلط نداشتن به این زبان نیست؛ به طوری که ‌اکنون استادان زبان انگلیسی زیادی در موسسه‌های خصوصی در کشور ما وجود دارند که شاید هیچ مدرک زبانی نداشته باشند، اما اگر بخواهند می‌توانند بالاترین نمره آزمون آیلتس را هم کسب کنند.

بنابراین فقط در شرایطی در آزمون آیلتس شرکت کنید که واقعا به مدرک این آزمون برای ادامه تحصیل یا مهاجرت نیاز دارید و در غیر این صورت، گرفتن مدرک این آزمون، درواقع گرفتن یک مدرک تقریبا بدون استفاده و کم کاربرد به حساب می‌آید.

چهار مهارت، چهار نمره

نمره زبان آیلتس از صفر تا 9 است که با توجه به تقاضای دانشگاه خارجی، شما باید نمره مورد نظر آن دانشگاه را کسب کنید.

بسیاری از دانشگاه‌های جهان برای ادامه تحصیل از شما نمره آیلتس پنج تا هفت می‌خواهند؛ البته رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی شما نیز در نمره مورد نیازتان تاثیر مستقیم می‌گذارد.

خود آزمون هم به دو نوع جنرال و آکادمیک تقسیم می‌شود که آزمون اول برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند و آزمون دوم، برای متقاضیانی است که قصد دارند در دانشگاه‌های خارج از کشور ادامه تحصیل دهند. به طور معمول گفته می‌شود که آزمون آکادمیک، سخت‌تر از آزمون جنرال است.

در آزمون آیلتس، چهار مهارت شنیدن، صحبت کردن، نوشتن و خواندن از شما پرسیده می‌شود و در هر چهار بخش، نمره‌ای از صفر تا 9 دریافت می‌کنید و معدل نمرات چهار مهارت نیز به عنوان نمره کلی آزمون آیلتس شما حساب می‌شود.

برای هرکدام از این چهار بخش آزمون نیز، زمان معینی برای پاسخگویی در نظر گرفته شده است و مثلا زمان پاسخگویی به پرسش‌های بخش نوشتن 60دقیقه، صحبت کردن حدود 15 دقیقه، خواندن 60 دقیقه و مهارت شنیدن نیز 30 دقیقه است؛ البته این زمان با توجه به جنرال یا آکادمیک بودن آزمون و نظر شخصی امتحان گیرنده متغیر است و می‌تواند کمی بیشتر یا کمتر از این زمان باشد.

اما در کل اگر پای صحبت ریش‌سفیدهای آزمون آیلتس بنشینید به شما می‌گویند که اگر مهارت بالایی در زبان انگلیسی دارید معمولا در آزمون آیلتس هم نمره خوبی می‌آورید، اما در صورتی که دانش شما از این زبان در حد متوسط باشد، بسیار سخت است که بتوانید بدون گذراندن دوره‌های مخصوص آمادگی برای آزمون آیلتس، نمره قابل قبولی از این آزمون بیاورید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سید محمد خوئی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
۰
۰
راحترین ازمون كه تا الان دادم ازمون ایلتس بود

نیازمندی ها