توصیه یک دیپلمات سابق آمریکایی؛

مذاکرات سازنده آمریکا با ایران

اصلاح‌طلبان بدون برنامه انتخاباتی

صادق زیباکلام تحلیلگر اصلاح طلب که در مدت اخیر در مصاحبه ها و گفت و گوهای خود بارها از هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری دعوت کرده است و از شانس بالای او سخن گفته است در گفت و گو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد به طور تلویحی اصلاح طلبان را دعوت به اجماع روی شخص هاشمی رفسنجانی کرد.
کد خبر: ۵۵۸۰۴۰
اصلاح‌طلبان بدون برنامه انتخاباتی

او در بخشی از مصاحبه با شاره به وضعیت متشتت طیف اصلاحات می گوید: بعید می‌دانم که هیچ کدام از این آقایان (روحانی، عارف، جهانگیری) بتوانند شانس پیروزی داشته باشند و معتقدم که اصلاح‌طلبان تنها وقتی می‌توانند به پیروزی دست یابند که شخصی همچون آیت‌الله هاشمی به عنوان کاندیدای اصلی جریان اصلاحات وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

وی می افزاید: به نظر من این واقعیت تلخ که هنوز اصلاح‌طلبان هیچ برنامه مشخصی برای انتخاباتی که قرار است 48 روز دیگر برگزار شود ندارند را به ضعف رهبری اصلاح‌طلبان نسبت می‌دهم و به هیچ‌وجه معتقد نیستم که اصولگرایان یا دولت مسوول تشتتی هستند که الان گریبان اصلاح‌طلبان را گرفته است. فکر می‌کنم باید صادقانه اعلام کنم آشفتگی‌ای که در وضعیت اصلاح‌طلبان امروز شاهد هستیم ناشی از خود اصلاح‌طلبان و ضعف رهبری آنهاست و به هیچ‌وجه به جای دیگری ربطی ندارد.

اسناد فساد 450 میلیون یورویی را افشا می‌کنم

حجت الاسلام مصطفی پور محمدی نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم در پاسخ به این سؤال مبنی بر قرارداد 450میلیون یورویی در کیش که سازمان بازرسی مانع ان شده بود و از سوی معاون اجرائی رئیس‌جمهور کذب خوانده شده بود، گفت: بزودی اسناد آن را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش نامه نیوز، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر استعفا دادن از سمت فعلی خود برای شرکت در انتخابات دوره یازدهمین ریاست جمهوری اظهارداشت: خیر استعفا نخواهم داد زیرا قانوناً نیازی نیست.

وی در خصوص حضور روسای جمهور اسبق با بیان این که هاشمی و خاتمی گفته‌اند کاندید نمی شویم افزود:اگر قوانین کشور در آینده قرار باشد اصلاح شود، می توانیم تصویب کنیم کسانی که رئیس جمهور شده اند، بدون در نظر گرفتن عملکرد خوب و بدشان به قدرت بازنگردند.

اختلاف هسته ای ایران با غرب

 روزنامه الحیات چاپ لندن با انتشار یادداشتی با عنوان«چگونه با ایران مذاکره کنیم» نوشت:یکی از موارد اختلافی ایران با غرب این است که تهران اصرار دارد در قبال کوتاه آمدن از بخشی از برنامه هسته ای اش غرب همه تحریم های اعمال شده علیه آن را لغو کند. در حالی که غرب می گوید تنها حاضر است بخش کوچکی از تحریم های اعمال شده علیه ایران را لغو کند.                      

الحیات می نویسد: حالا اشتون نزد وزرای امور خارجه 8 کشور صنعتی جهان آمده است تا با آنها درباره تقویم مسیر مذاکرات و چگونگی بازگشت به پشت میز مذاکره با سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران مذاکره کند.یک دیپلمات غربی می گوید که بعید است که مذاکرات متوقف شوند و الآن فروپاشی ای را در این باره شاهد باشیم.

گفته می شود در مذاکرات آتی شش کشور جهانی با ایران، مذاکره کنندگان درباره جدیت طرف ایرانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات خواهد پرسید و تلاش خواهد کرد که بر همین اساس به رغم ادامه فعالیت های هسته ای ایران، دستاوردی در این زمینه به دست آورد، اگر چه بعید است که به این سادگی ها گشایشی حاصل شود. اما یک دیپلمات غربی در این باره گفت: «تا زمانی که فرصت برای مذاکره وجود داشته باشد، مذاکره می کنیم و تلاش خواهیم کرد تا پرونده هسته ای ایران را از راه های دیپلماتیک حل و فصل کنیم.»

شکست اپوزیسیون خارج‌نشین

رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران که سالهاست در کشور اربابانش «آمریکا» به سر می برد و هر ساله به دریوزگی از شیخ های عرب و نهادهای جاسوسی آمریکایی و اروپایی می پردازد روز گذشته در نمایشی مضحک نشستی را افتتاح کرد که نشان از ورشکستگی کامل اپوزیسیون خارج نشین داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این نشست روز گذشته در شهر پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد.

نکته اساسی در اینجاست که حتی عوامل فتنه و جریان موسوم به "ملی – مذهبی" هم حاضر به همکاری با این گروه نشدند و در این نشست شرکت نکردند.

در نشست پیشین این به اصطلاح شورا افرادی چون "امیر عباس فخرآور" دانشجونمای فراری شرکت داشته اند. نکته جالب توجه آن است که حتی احزاب کمونیست و چپگرا نیز حاضر به همکاری با این شورا نشده اند.

خطر تجزیه  سوریه با  براندازی اسد

روزنامه روزنامه کامرسانت چاپ مسکو به نقل از جیمز کلپر، رئیس اطلاعات جاسوسی ملی آمریکا نوشت:پس از براندازی اسد در سوریه می توان انتظار تجزیه کشورهم از لحاظ جغرافیایی و هم طایفه ای راداشت و یکی از نیروهای اصلی پس از انقلاب می تواند اسلامگرایان رادیکال در کشور باشند.

بسیاری از خارجیانی که به سوریه سفر کرده اند، در خصوص رشد نفوذ رادیکاهای اسلامی سخن می گویند . آنا نیستات ، معاون مدیر سازمان حقوق بشر گفت : در شهر حلب ستاد گروه جهاد النصره به فعالیت مشغول است و آنها با رهبر القاعده ایمان الظوهری پیوندشان را اعلام کرده اند.

او ادامه داد : آنها در مناطقی که در شهرها تحت کنترل گرفته اند سعی در ایجاد نهادهای حکومتی دارند . اعضای گروه جبهه النصره نسبت به خبرنگاران و مدافعین حقوق بشر محتاطانه و حتی دشمنانه برخورد می کنند . طبق اظهارات یکی از خبرنگاران ایتالیایی ربوده شده سوزان دبوس ، اسلامگرایان بطور پیوسته بر او فشار روحی می آوردند و تهدید به قطع دستهایش می کردند که نتواند بر علیه آنها مطالب بدی بنویسد، آنها همکاران وی را کافر نامیدند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها