تکراراظهارات سوداگرانه اوباما علیه برنامه هسته ای ایران

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با تکرار اظهارات سوداگرانه درباره برنامه انرژی هسته‌ای از جنگ رسانه های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده است.
کد خبر: ۵۵۰۷۵۱
تکراراظهارات سوداگرانه اوباما علیه برنامه هسته ای ایران

به گزارش پرس تی وی ،باراک اوباما این اظهارات را روز چهارشنبه (30 اسفند،20مارس) در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در بخش شرقی بیت المقدس بیان کرد.

رئیس جمهور امریکا گفت که در ارتباط با برنامه انرژی هسته ای «همه گزینه ها بر روی میز است» و واشنگتن «هر آن چه را که برای جلوگیری از دستیابی ایران به بدترین نوع سلاح‌های موجود در جهان لازم است انجام خواهد داد.»

با این حال وی افزود: «زمان برای حل این موضوع از راه دیپلماتیک وجود دارد.»

همچنین، اوباما حمله یکجانبه رژیم اسرائیل علیه ایران را تائید کرد اما قول نداد واشنگتن نیز در این حمله به رژیم تل آویو کمک کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «هنگامی که موضوع تصمیم گیری برای انجام هر نوع اقدام نظامی مطرح است، هر کشور باید تصمیمات خود را بگیرد.»

امریکا، اسرائیل و برخی از هم پیمانان آنها، با طرح اتهاماتی تایید نشده مبنی بر امکان تلاش ایران برای پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته ای خود، تحریم هایی یکجانبه و غیرقانونی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند.

ایران ضمن رد این ادعاها، همواره تأکید کرده است به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن آوری هسته ای برای دستیابی به اهداف صلح آمیز برخوردار است.

افزون بر آن، نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون چندین بار از تاسیسات اتمی ایران بازدید کردهاند، اما هیچ مدرکی دال بر انحراف در برنامه هسته ای ایران نیافتهاند.

باراک اوباما که برای نخستین بار به عنوان رئیس جمهور امریکا به سرزمینهای اشغالی سفر کرده است همچنین گفت که «منافع امنیتی بنیادی» واشنگتن «ایستادن در کنار» رژیم اسرائیل است.

اوباما روز چهارشنبه در نخستین اظهارات خود در بدو ورود به تل آویو گفت: «ایالات متحده مفتخر است که به عنوان قدرتمندترین همپیمان و نیز بزرگترین دوست شما [رژیم اسرائیل] در کنار شما ایستاده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها