تهرانی ها امسال 138 روز هوای ناسالم داشتند

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه امسال پایتخت نشینان 138 روز هوای ناسالم و یک روز هوای بسیار ناسالم را تنفس کرده اند، گفت: امید است در سال 92 اقدامات اساسی برای کاهش آلودگی هوا صورت گیرد و شاهد ارتقا کیفیت سوخت و خودروهای تولیدی در کشور باشیم.
کد خبر: ۵۴۸۲۰۹
تهرانی ها امسال 138 روز هوای ناسالم داشتند

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، یوسف رشیدی با بیان مطلب فوق افزود: متاسفانه سال هاست که در مورد آلودگی هوا و خسارات و لطمه های آن تنها حرف زده می شود و در عمل آن طور که باید و شاید اقدامات لازم صورت نگرفته است اما امیدواریم مسئولان در سال 92 اقدامات عملی و اساسی در این زمینه را محقق کنند تا بیش از این با جان و سلامتی مردم بازی نشود.

وی با بیان اینکه دو عامل اصلی آلودگی هوا کیفیت پایین سوخت و خودروها است، اظهارداشت: مدیریت شهری در تهران طی سال های اخیر سعی کرد که وظایف خود در راستای کاهش آلودگی هوا را انجام دهد، چنانچه شاهد گسترش روز افزودن حمل و نقل عمومی در پایتخت هستیم اما این راه کار به تنهایی پاسخگوی حل معضل آلودگی هوا نیست و به موازات آن باید نسبت به ارتقای کیفیت خودروها و سوخت اقدام شود که امید است در سال 92 به طور جد این موضوع پیگیری شود.

رشیدی با اشاره به خسارات گسترده ای که آلودگی هوا در حوزه های اقتصادی و اجتماعی بر شهر وارد می کند، تصریح کرد: انبوه امراض قلبی و ریوی و انواع سرطان‌هایی که امروز شاهد رواج یافتن آن بین شهروندان هستیم ناشی از آلودگی هوا است و در واقع این معضل آسیب‌های جبران ناپذیر بر سرمایه‌ های انسانی بر جای می‌گذارد.

وی همچنین بر نوسازی خودروها و ساماندهی موتورسیکلت ها که تاثیر زیادی بر آلودگی هوا دارند تاکید کرد و افزود: امید است با برنامه ریزی و عزم ملی روزی برسد که مدیریت آلودگی هوا به دست باد سپرده نشود و شهروندان تهرانی و سایر کلانشهرهای کشور تمام روزهای سال را هوایی پاک تنفس کنند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: امسال شهروندان تهرانی تنها سه روز هوای پاک تنفس کردند و 212 روز از سال نیز هوای تهران سالم بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها